Verrekte pees

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Verrekte pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 22:03

Mijn tinker is gister op foto geweest met zijn rechtervoorbeen omdat ie wat kreupel liep. Ook kwam ie niet goed door de buigproef. Nu zagen ze aan de voorkant van zijn been net boven de hoef een onregelmatigheid, een verrekte pees. Hij moet nu 3 week op rust. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb via de zoekfunctie wel al wat gelezen, maar dat gaat allemaal over scheuringen en ontstekingen. Zijn been is niet dik en het zit aan de voorkant van zijn been.
groetjes Cindy en SPetter

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:31

Op de foto kunnen ze dit alleen niet zien hoor, en drie weken stappen voor een pees is vrij weinig, pezen duren altijd vrij lang, als je te snel begint kan je weer overnieuw beginnen en blijft het altijd een zwak punt, stappen stappen en nog eens stappen, recht toe rect aan en op het harde, je kan er ook op gaan dat maakt niet zo veel uit. Bij een verrekking hoeft idd geen verdikking meestal wel ietsie warmer, maar dit kan ook nauwelijks voelbaar zijn, zou het wel koelen. Succes!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:58

Mijn pony moest voor een peesverreking 6 weken op stal en daarna 4 weken stappen. Ik had alles een week langer gedaan voor de zekerheid. helaas was hij nog kleupel. Toen hebben ze van alle benen foto's gemaakt. ipv links voor was het rechtachter. het spronggevricht was niet goed meer. Het was een draver dus het was niet heel erg raar maar wel heeel verdrietig. Ik zou als het niet heel duidelijk is op de foto toch even kijken hoe het met de rest van de benen is. Ik vind het een beetje een raar advies. Drie weken rust wordt normaal nooit gevraagd voor een peesrekking. Ik zou nog eens goed vragen wat er nou werkelijk aan de hand is.
succes

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:38

Misschien is het een idee om een scan te laten maken. Ik heb dat bij mijn paard ook laten doen. Op de scan was weinig tot niets te zien, maar omdat het zeker was dat er toch wat zat, heeft hij uiteindelijk 8 weken gestapt (opgebouwd van 5 naar 30 min. per dag).
Als je zo'n scan laat maken heb je toch wat meer zekerheid en kun je kijken hoe lang je er mee zoet bent.