Niet rad door kou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Niet rad door kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:02

Had vandaag me verzorgster aan de telefoon en die vertelde mij dat me paardje niet helemaal rad loopt.
Ze kreupelt niet maar loopt niet helemaal 100% goed.
Het komt vanuit de schouder.Het is net alsof ze haar pas niet helemaal af maakt.Is dus korter.
Nou weet ik dat ik zo van het voorjaar haar ook zo aantrof en dat het toen precies het zelfde verhaal was.
Heb toen een veearts erbij gehaald en madam liep helemaal goed en reageerde zelfs goed op de buigproef en kleine volte op het harde.
Onder het rijden was toen ook niks te zien.
Was toen een kwestie van 3/4 dagen en toen was het weg.
Zou dit kunnen komen door de kou of zo iets dergelijks?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:12

jahoor, mijn heup gaat ook ineens weer opspelen. Kijk het even aan een paar dagen, maak je maar niet ongerust.

Misschien heeft ze gewoon wat rot gelegen of zo

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:17

Ja zo iets dacht iik ook aan maar omdat diet de 3de keer is vroeg ik me eigenlijk af.Ze reageerde ook op de druk met afvoelen bij me verzorgster.Ga morgen zelf weer kijken dus ik zie het wel.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 07:29

Bij kou denk ik meestal aan vriezen - zo koud is het nu nog niet. Zou in ieder geval heel rustig aan doen en goed in de gaten houden. Zeker als ze reageert op de druk als je haar betast, want dan lijkt het toch eerder of ze bijv. een rare sprong gemaakt heeft en daarom niet helemaal goed loopt omdat ze zich een beetje geblesseerd heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:32

mijn pony heeft precies hetzelfde, komt ook vanuit de schouder.

als ik een tijd niet regelmatig rijd speelt een zeer oude blessure bij hem op( hij heeft vroeger een trap tegen zijn schouder gehad)
regelmatig proberen te rijden is dus bij mij de oplossing....

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:38

Niet alleen kou maar zeker ook vochtigheid in de lucht hebben grote invloed om het gestel van zowel mens als dier. Het is dus helemaal niet vreemd dat je paard reageerd op weersveranderingen. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken. Als het aanhoudt even de VA erbij halen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:45

kan idd door het weer komen
maar ook door een oude blessure of lichte artrose

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:56

Ik merk nu dat ze beter gaat lopen nu we bezig zijn met warmte massage en rustig aan longeren.Nu heb ik aan iemand van stal gevraagd of hij even kijken wou omdat je als eigenaar steeds meer gekke dingen gaat zien en hij kwam aan met het verhaal van;
Ze loopt op de linkerhand altijd naar buiten te kijken (is algemeen bekend doen ons best ervoor)nou draaid die schouder natuurlijk mee naar buiten(is binnenschouder) waardoor ze dus een andere houding aan neemt en dus de passen anders maakt.
Nou heeft me dat wel aan het denken gezet aan gezien ze het andersom niet heeft en is er weinig tot niks te zien.
Zou hij gelijk kunnen hebben met dit verhaal??

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:23

Ik weet dat pijn door arthrose erger wordt bij kou.
Mijn hond heeft er last van. Zomers is het minder.........

Herkenbaar voor arthrose is oa opstartproblemen, zijn ze eenmaal warm gelopen dan is de kreupelheid ook weg.
Ook een paard bij ons op stal heeft het, met de zelfde verschijnselen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:35

In de zomer krijgen paarden natuurlijk een stuk meer zonlicht. Het lichaam maakt dan vitamine E aan. Door vitamine E blijven paarden soepeler. Maar in de winter is er natuurlijk een stuk minder zon licht Knipoog
Nu kan je zelf vitmaine E gaan voeren, hierdoor zouden ze dan weer soepeler moeten worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:57

kiana schreef:
Ik weet dat pijn door arthrose erger wordt bij kou.
Mijn hond heeft er last van. Zomers is het minder.........

Herkenbaar voor arthrose is oa opstartproblemen, zijn ze eenmaal warm gelopen dan is de kreupelheid ook weg.
Ook een paard bij ons op stal heeft het, met de zelfde verschijnselen.

dit hoeft niet altijd waar te zijn,
bij sommige pony's is het juist n de zomer(te warm)

en de mijne had nooit last, niet met de kou en niet met de warmte

maar t zou natuurlijk wel kunnnen