afgekeurd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

afgekeurd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:13

hallo allemaal
laatst had ik geschreven dat mijn paard raar loopt en knakt en niet buigt...
nu blijkt hij us op alle 4 zn benen enheup niet goed oliebol zeg ..ik had 2 maanden garantie... maar ze wilde m niet terug nemen na n lang gesprek wel gelukkig.... maar ik zit er mee is t wel eerlijk v t dier om m terug te brengen als hij zoveel mankeerd?? ik wil niet alleen aanmezelf denken... snap je... tips?? graag daarbij bleek t n afgekeurde draver te zijn en geen kruising arabier met euhm andulusier...ben dus belazerd....

groetjes lau

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:43

Het is sneu voor het paard maar als je zo'n paard zou houden gaat het jezelf wel heel veel geld kosten. Je moet bij jezelf nagaan of je dat er wel voor over hebt. Je bent duidelijk belazerd. Belachelijk dat mensen zulke paarden nog als "goed" proberen te verkopen Boos!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:34

ik zou hem niet terug brengen. heb je hem niet laten keuren voor je hem kocht?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:38

slechte zaak zeg!

Wil je me per pb vertellen waar je hem gekocht heb.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:38

terugbrengen of wil je een paardenopvang beginnen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:41

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:48

er is al een ander topic over deze ''handelskrot''...terugbrengen en laten beseffen dat ze niet goed bezig zijn ! laat hem hopenlijk begrijpen dat bedriegen niet werkt in de paardenbussiness

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:53

Terugbrengen! je haalt jezelf een hoop kosten op de hals, voor het paard is het vervelend. maar voor jouw minstens zo vervelend.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:02

gijsenkim schreef:
[LN] Handelsstal? tja...kijk zelf..

hier heb je m vandaan.

Ik zou mijn geld terug eisen en minstens een advocaat inschakelen

Hier sluit ik mij bij aan. Het is heel sneu voor het paard maar evengoed voor jou! Deze mensen slaan een slaatje uit liegen en bedriegen en daar zijn de koper en het paard de dupe van.
Ga eens bij jezelf na: je koopt toch een paard om mee te rijden of anderzins iets mee te bereiken. Daarvoor moet het aan bepaalde eisen voldoen. En een vereiste is toch zeker dat het paardje gezond is.. en dat is het dus niet.

Heel veel sterkte

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:33

Als je het paard niet terug brengt, hebben deze mensen hun centjes dus wel lekker verdiend. Goede motivatie om dat gewoon nog eens te doen toch Verward Zijn er straks weer een paard en een koper de dupe.

Terug brengen dus!!! Mijns inziens het enige juiste wat je kunt doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:46

Beter is het paard houden en je geld terug eisen. Haha! Haha! Haha!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:49

Terug brengen, gebreken moet je niet kopen, die krijgen ze uiteindelijk vanzelf. Gijsenkim, heb jij geld genoeg om jezelf op te laten zadelen met een onbruikbaar ziekelijk paard? ik niet in elk geval.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:55

Nee ik breng m gelijk naar de slager......... maar dat wilde ik eigenlijk niet zo blunt hier neerzetten.

Ik zou kijken welk advies de DA geeft en als dit dood is het dier af laten maken en mn geld terugeisen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:57

ik ga met mrie mee!!!!!
terugbrengen!!!!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:58

TERUGBRENGEN!!!

Hoe vervelend voor het paard ook, nu koop je andermans ellende.
Dat je je rot voelt t.o.z van het paard en dat je bezorgt ben over het feit waar die zal belandden kan me goed voorstellen, maar in dit geval moet je denk ik je verstand boven je gevoel laten spreken!

Succes!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:14

gijsenkim schreef:
Ik zou kijken welk advies de DA geeft en als dit dood is het dier af laten maken en mn geld terugeisen

Ik snap wat je bedoelt, maar als je het dier af laat maken, kun je je geld niet meer terug eisen. Jammer, maar zo zit het juridisch in elkaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:20

Kweenie maar je hebt tegenwoordig toch garantie. Dit is duidelijk een geval van oplichting

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:37

Jawel, garantie heb je zeker. Maar garantie houdt wel in dat je het "artikel" dat volgens jou niet aan de eisen voldoet, retourneert aan de verkoper. Het is natuurlijk vervelend dat dit artikel een levend wezen is, maar voor de wet telt dat niet.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:25

Garantie, juridische bescherming allemaal mooi, maar hoe pakt dat in de praktijk uit? Zo'n eigenaar is er zo te horen niet een die zegt niet goed geld terug, daar komen dan altijd een boel maren bij kijken. En juridisch, tja je kunt stappen ondernemen, maar zo'n strijd kost soms jaren en uiteindelijk ben je al je geld aan de advocatuur kwijt.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:26

Teruggeven is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, ik heb mijn paardje nu 5 maanden maar als ik er achter zou komen dat ze niet gezond is zou ik haar denk ik niet terug kunnen geven....is toch je maatje/je kindje geworden.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:32

als je hem terug geeft kan je wel als hij bijvoorbeeld op internet staat een boze mail sturen. ook kan je er over praten of ze hem misschien af laten maken. ik heb zelf ook een paard zien lopen die ook opp 4 benen is afgekeurd.d at vond ik zo zielig. heb toen zelf dat meisje overgehaald dat beesie te laten afmaken.

groetjes marloes

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:48

Ik heb hier al eerder een slecht verhaal over gelezen:
[VMR] Handelsstal wlm?

Terug met die pony, tenzij je de Staatsloterij hebt gewonnen is het onzinnig om dit dier te houden én het zal me niet verbazen als de verkoper best wist dat de pony niet gezond was.

PS voor een échte kruising Andalusiër x Arabier moet je de link van de 2,5 jarige NRPS hengst eens aanklikken

MaraYvette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 10:52

Barb77 schreef:
Ik heb hier al eerder een slecht verhaal over gelezen:
[VMR] Handelsstal wlm?

Terug met die pony, tenzij je de Staatsloterij hebt gewonnen is het onzinnig om dit dier te houden én het zal me niet verbazen als de verkoper best wist dat de pony niet gezond was.

PS voor een échte kruising Andalusiër x Arabier moet je de link van de 2,5 jarige NRPS hengst eens aanklikken

tja ben dus bezig met rechtzaak schiet niet op...

oosterhoff

Re: afgekeurd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:47

Terug ermee. Ik kan je verzekeren dat als je je paard binnen 6 maanden terugbrengt ondat hij niet aan de verwachtingen voldoet je je geld terug krijgt. Het is even een kl*te klus maar zeker de moeite waard. banketstaaf voor de pony/paard dat wel. Denk zelfs dat je de kosten die je hebt gemaakt wat betreft veearts terug zou kunnen halen.

Echt k*t dat wel.

Overigens kan je met echt kleine dingen al aantonen dat je paard niet voldoet. Met jou paard zal dat niet zo moeilijk zijn. Overduidelijk dat hij niet goed is. Keurign of niet, hij voldoet niet, klaar, terug met het paard en terug met je geld.

felicity

Re: afgekeurd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:34

Hmmm dan ik ben ik zeker de enige die goede ervaringen heeft met deze stal? Ik heb namelijk al veel leuke paarden gezien en gereden op een stal die daar vandaan komen. Misschien dan puur mazzel geweest.