Gekanteld hoefbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbelknol

Gekanteld hoefbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 09:08

Mijn paard heeft een gekanteld hoefbeen en een hoeflederhuisontsteking. Ik ben met hem naar de kliniek geweest en daar hebben ze hem op de foto gezet en dit alles geconstateerd. Dit alles in het linkerbeen. Wat nou zo gek is, is dat hij rechts juist ontlast Verward

Als behandeling hebben ze hem met twee voeten in het gips gezet..dit om de hoef steun te bieden. Ook heb ik pijnstillers meegekregen. Desondanks hij pijnstillers kreeg, liep hij toch nog kreupel. Als hij fris is loopt hij er wel doorheen maar dit is een beetje een vals beeld natuurlijk. Volgens de DA moest ik na 3 weken wel wat verbetering zien. Nu, drie weken verder, loopt hij nog steeds stokkreupel en ontlast nog steeds z'n been. Eerdaags moet ik weer terug naar de kliniek maar zie het somber in.

Op internet vind ik allerlei verschillende verhalen en behandelmethodes. Alles wijkt af van hetgeen ze bij mijn paard hebben gedaan. Ik twijfel niet aan de kunde van de dierenartsen maar vraag mij toch wel af of een gekanteld hoefbeen nog wel kan herstellen en of er ook andere behandelmethodes zijn dan alleen z'n voeten in het gips zetten en drie weken afwachten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:58

ik heb er geen ervaring mee
mijn shet heeft ook een gekanteld hoefbeen
daardoor loopt ze erg slecht en omdat ze ook nog oud is zit er geen bruisje leven meer in dat beesiej.
succes ermee en ik hoop voor je dat alles goed komt Haha!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:59

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:30

Volgens mij ken ik jouw paard Hobbelknol. Hoe oud is die?

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:45

20 volgens mij.