hallo allmaal, ik heb sinds n week n schat van n paardje ceasar... hij komt bij handelstal wlm vandaan wel s van gehoord??? nou is mijn probleem hij is daar goed gekeurd door d.a. p drechtstreek. maar zolang hij op stal is gaat ie steeds slechter lopen hij wil maar niet buigen zn achterbenen knakt loopt heel vlak ja raar eigenlijk kreupel en op de volte wil ie vluchten hij zakt ook wel door heel zn achterkant heen en ook door zn voorbenen niet heel de tyd maar wel regelmatig wat dan weer raar is hij loopt wel makkelijk naar beneden en is verder heeeel lkief.... hebben jullie nidee help me dan
dank jullie wel xx
ps hij gaat wel iets beter lopen als ie langer loopt....
navaja
Geplaatst: 11-10-04 22:09
Dit klinkt eigenlijk precies hetzelfde als wat er met mijn paardje aan de hand is. Morgen komt de da, ik laat het weten als er een diagnose is gesteld.
Revanches
Geplaatst: 11-10-04 23:34
laat er eens ff een dierenarts naar kijken...
Revanches
Geplaatst: 11-10-04 23:34
welkom trouwens op bokt
Sterre
Geplaatst: 11-10-04 23:51
Dit klinkt een beetje hetzelfde als hetgene wat het Shetje van mijn vriendin heeft ... Mijn vriendin had zelf het gevoel dat het knakken vanuit het bekken komt. Afgelopen donderdag is ze met Biene in de kliniek geweest, voor een onderzoek. De DA konstateerde dat de banden, die de "zitbeenderen" aan de ruggengraat bevestigen, uitgerekt zijn en dat die zitbeenderen daardoor steeds tegen de ruggengraat "schuren". Dit veroorzaakt natuurlijk pijn . Biene loopt voor de koets en loopt zo af-en-toe met kleine kindjes onder het zadel. Beide mag ze nu absoluut niet meer ... Het is nu afwachten of ze zonder belasting pijn-vrij is. Ze is pas 6 jaar; als je er van uit gaat dat Shetjes makkelijk 30 + kunnen worden, zijn pijnstillers ook geen optie op den duur. We zijn bang dat het dan "einde verhaal" voor Biene betekend . Als ze door rust pijn-vrij is, blijft ze gewoon hoor; lekker in d´r kudde en kan ze kleine kindjes van dienst zijn die leren hoe een pony gepoets wordt .
Ik zou zeer zeker je eigen DA naar hem laten kijken!! De syptomen die hij heeft zijn iig een teken dat er iets met hem aan de hand is . Sterkte!
MaraYvette
Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 07:59
hallo allemaal
dank jullie wel morgen komt mijn eigen veearts en degene die m gekeurd had daar op stal heb ik ook al gebeld.. mocht t echt iets ernstigs zijn dan ben ik genoodzaakt m terug te geven ik heb namelijk 2 maanden proef!!!! maar dat vindt ik dan weer zielig voor hem maar goed ik wacht t wel af ik lees jullie weer heel errg bedankt
liefs
ps blossom sterkte en laat t me ff weten dank je wel