Mijn pony heeft sinds vandaag in 1 van dr kootholtes een paar blauwe plekjes..
Waar ze het van heeft gekregen weet ik niet.Alleen ik jheb eigelijk nog nooit blauwe plekken gezien bij een paard is dit normaal?
Aan hetzelfde been heeft ze ook net buiten dr kootholtes nog een beetje mok maar dit is al erg verminderd..
Omdat ik een tijdje geleden had gehoord dat mok ook naar binnen kan slaan en bloedvergiftiging teweeg kan brengen maak ik me een beetje zorgen... De mok is helemaal niet zo erg meer als eerst dus lijkt me dat het dat niet is.En ze is nog gewoon super levendig en helder zelfs oiets te de laatste tijd...dr voetje is ook niet dik of warm..
Ook is ze de laatste tijd een beetje aan het vechten geslagen in de wei dus zou het van een trap kunnen komen?
Maar kunnen paarden blauwe plekken krijgen of moet ik me echt zorgen gaan maken?
Liess__
Geplaatst: 11-10-04 19:34
Ik zou het echt niet weten, maar als ik de potjes lees van al mijn zalfjes dan staat er meestal ook op voor onderhuidse bloedingen?
MelodyT
Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 09:44
Ik heb er nix van op het potje zien staan..maar t zouden wel bloeduitstortingen kunnen zijn..
Kyona
Geplaatst: 12-10-04 18:12
Als mok naar binnenslaat dan zie je dat doordat ze een enorm dik (vaak warm) been krijgen. Dus niet een beetje dik maar echt heel dik. Als je ziet dat het been echt flink dikker is, moet je er heel snel een dierenarts bij halen. Blauwe plekken: wit been zeker? Je ziet het bijv. bij een witte hoef ook als ze zich gestoten hebben. Zou me er niet teveel zorgen over maken maar gewoon even in de gaten houden.
MelodyT
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 12:07
Het is inderdaad een wit voetje(4 witte voetjes)..maar is helemaal niet dik en loopt er ook nog even rap mee als anders.
Ik wist niet wat de syptomen voor bloedvergiftiging waren dus vandaar dat ik me beetje zorgen maakte..
De blauwe plekken zijnnu gelukkkig weer weggetrokken