Zelf zou ik het zonde vinden om hem te castereren, maar hij is overgevoelig. Wel ontzettend braaf en ontzettend verwaand

Maar wat ik met overgevoeligheid bedoel is, als er een merrie paar weien verder buiten staat en hij loopt ook lekker op het land, en nog een paar weien staat nog een hengst buiten. Scheit die zich helemaal leeg. En hij word gewoon ontzettend snel mager, terwijl het verder een goed gebouwd paard is die ook snel aankomt. Het is elke keer hetzelfde liedje als ik hem van het land afhaal en die andere paarden staan ook buiten, dan kan je al zijn ribben tellen en is die ongeloofelijk gestrest, hem verkopen doe ik hem niet omdat die verder volledig goedgekeurd is, en het ook een paard met karakter is, mishandeld en verwaarloosd geweest. Maar elke keer dat bijvoeren enzo schiet gewoon niet op. Onder het zadel is die verder braaf en ook met een buiten rit met merries erbij en alles, daar reageerd die juist niet op, jah anentoe een keer schreeuwen en showen maar dat hoort erbij vind ik.
Verschillende mensen zeggen dat castereren een goede optie zal zijn, heb zelfs de DA er over opgebelt en die zegt dat het zeker wat kan uitmaken.. Maar hij is al 11. Ik twijfel er gewoon heel erg over, zal een casteratie ook zonde vinden.
Wat vinden jullie hiervan??
P.s. Ik zal een paar fotos hierneer zetten zodat jullie het verschil kunnen zien, en hij heeft verder geen wormen of wat.
Zo is die normaal.. zoals die hoort te zijn.
Zo is die vaak als ik hem van het land afhaal. Mischien iets minder erg, dat is verschillend..
en als ik deze foto bekijk dan vind ik het gewoon zonde, vind het een bloed mooi dier..
ik weet niet of dit hier goed staat. anders verplaatsen ze hem wel denk ik.

Mjah weer ff ontopic