Natuurlijk was het heel gevoelig, je kon er niet aankomen.
Plek: net naast/onder het oog.
De zwelling is afgezwakt, maar er vormde zich een wondje met etter, dat ettert nu al minder, maar sinds 3 dgn kwam er een soort paddenstoel naar buiten....wild vlees??
Wij naar de dierenarts, want ik vermoedde een botsplinter die zich een weg naar buiten zoekt.
En inderdaad, het was een fistelkanaaltje. De veearts kon zijn naald er zo 5 cm diep in kwijt, richting oog.
Jeeminee....en nu? .............. wie heeft hier ervaring mee? Volgens de dierenarts is foto's nemen geen optie, omdat er veel holtes zitten en je er niets op zou kunnen zien. Het kan er in principe vanzelf uitkomen. Ook met behulp van Hepar Sulfiris, homeopatische tabletjes.
Maar goed, ik vraag mij af of je hier ook groene leem op kan doen, hoe lang het duurt en heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Het is echt een raar gezicht ook, dat bobbeltje op het hoofd.
Wie weet iets?
), oppassen dat je het niet juist naar binnen drukt! En met een schone natte handdoek de korstjes die zich vormen losweken en heel voorzichtig weg halen. Ik zou er niets op smeren, zeker niet omdat het zo dicht bij het oog zit, het moet juist open blijven. Hooguit spoelen met water. Uitspoelen met een betadine-oplossing kan ook, maar dat zou ik aan de DA over laten. Ik weet niet of dat al gedaan is door de dierenarts, maar anders zou ik met een scheermesje het haar dat er omheen zit wegscheren.