Amber heeft sinds zes weken een akelige peesbeschadiging. Ze staat in het land en houdt zich gelukkig erg rustig. We stappen zoveel mogelijk met haar op de harde ondergrond en ook hierbij houdt ze zich relatief rustig.
Nu zei mijn hoefsmid vandaag dat ik er in principe wel weer rustig aan op kan stappen: gewoon rondje dorp over de verharde weg in stap. Ik weet nog niet of ik dit ook wel goed vind..omdat ik erg bang ben dat ik te vroeg te veel wil. Niet dat ik de hoefsmid niet vertrouw; nee, hij is zelfs erg goed in zijn vak maar toch..
Nu las ik ergens dat iemand van zijn DA als advies mee had gekregen na de peesblessure met bandages te rijden. Kan iemand mij hierover iets meer vertellen? Was dat nou ter voorkoming van nog eens een blessure of was dat omdat dat beter was voor de net genezen pees(de warmte van een bandage oid)?
Want mocht ik nu toch besluiten eens een stukje te gaan rijden met Amber dan wil ik graag iets om doen als dat beter is voor haar been.
Hoop dat iemand met kan helpen want die peesblessure is zo
Alvast bedankt!!
Femskie
, maar ik zou lekker met peesbeschermers gaan opbouwen. Ik zal het eens vragen aan mijn dierenarts als terug moet voor een scan.
).
).
Ik zal proberen de precieze diagnose te acherhalen dan kun je misschien gerichter vragen aan jouw DA.
Ach ja, een eiland heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. En dit is echt een nadeel, ja..Als ik zelf wat meer financiele middelen had was het allemaal ook wat gemakkelijker te regelen maar dat is ook nog niet aan de orde.