Ik heb mijn collega gebeld en heeft 'm bekeken, maar kon niks zien aan 'm, dus ik was gerustgesteld, maar dat liggen zat me toch wel dwars,..ik ben na het avondeten er gelijk naartoe gegaan en trof hem liggend, maar wel normaal in z'n stal aan, totdat hij langdurig naar z'n buikje ging kijken...ben toen toch even met 'm gaan lopen en heb mijn vriendin gebeld en die kwam ook gelijk even kijken. Ik zetten 'm weer even op stal, maar al snel begon hij te schrapen en ging weer rollen.
Heb toen toch maar de dierenarts gebeld en die was en met 15 min

Ze keek 'm helemaal na, luisterde naar de pols, z'n buik die meer geluid maakte dan normaal (dat had ik ook al gehoord, even me oor tegen z'n buik) en even gevoeld van achter, maar kon geen verstopping voelen. Hij kreeg daarna pijnstillers en een darmontspanner die gelijk werkte (wat ook hoort) en daarna was die eigelijk gelijk ontspannen. Moest nog wel even elke 3 uur kijken hoe hij erbij stond, maar hij mocht niet meer eten, en moest dus de nacht in z'n uitloopje blijven staan met een emmer water

Ik weet zoiezo dat mijn paard veel stro eet ook al heeft hij veel hooi liggen, dus ik was echt bang dat ie verstopping had, maar dat bleek uiteindelijk niet, maar is dit dan een gaskoliek in lichte mate? Ik was net bij 'm en toen lag die weer, en ging ook weer 1 keer rollen.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, wil ook niet te veel de dierenarts erbij halen als het misschien niks is, maar ben natuurlijk wel bezorgt...