wortels goed tegen stalbenen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 14:20

Heb gehoord dat het een fabeltje is, maar volgens mij zijn de achterbenen van Nikita iets geslonken sinds ik haar meer wortels geef!! Het kan natuurlijk zijn dat ze o.i. van het weer wat minder dik zijn, maar ik wil dus weten of het van de wortels kan komen en of iemand hier ook ervaringen mee heeft?

THANKS!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 16:50

daar heb ik nog nooit van gehoord, ik weet wel dat er in wortels veel water zit, en dat te veel water ook naar de benen kan zakken.

Ook maar van horen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:41

he hallo
wij geven paarden een knolselderij er is mij verteld dat het vocht afdrijft nou heeft die van mij geen last van stalbenen maar het is het proberen waard toch?
veel succes
groetjes

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:48

Nou, volgens mij is 't juist andersom...
ik dacht dat wortels door het hoege vochtgehalte juist stalbenen in de hand werkten!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 23:12

wortels wel stalbenen,
seldery werkt idd vocht af

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 10:48

Ik heb nooit aan wortels gedacht, maar nu ik dit zo lees. Mijn vorige paard had stalbenen in de winter op mijn vorige stal. Sinds ik hem verhuisd had naar mijn huidige stal, waar ze in de winter peen krijgen, heeft hij geen stal benen meer. Terwijl hij bij de vorige stal iedere ochtens in de stapmolen kwam en nu maar 5 min in de buitenbak los in de ochtend. Misschien toch de wortels?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:37

In wortels zit caroteen en dat is heel goed voor verschillende dingen, maar stalbenen? Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:26

Wortels = goed voor Vosjes
Worden er heel mooi rood van en gaan lekker glimmen. Ook goed voor de vitamientjes. Ik voer in de winter wortels en appels bij, By the way, er was een topic over appels en dat je paard daar dronken van zou worden; niet waar. Uitleg: Als appels gaan rotten, gaan ze gisten. Da's voor paarden niet erg, daar gebeurt niets mee, maar voer een rotte appel aan een vlindertje (doen ze in de dierentuin) en dan wordt het vlindertje hartstikke zat.