artrose of rugprobleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

artrose of rugprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 00:56

Mijn paardje van 20 jaar loopt linksvoor wat onregelmatig. Dit doet hij al de anderhalf jaar dat ik hem heb. Het wordt niet minder en niet erger. Ik wijt dat een beetje aan slijtage. Heb er niet na laten kijken vanwege zijn leefdtijd en hij is zeer werklustig, dus heeft er volgens mij niet te veel last van. Nu loopt hij het laatste half jaar aangespannen en daar zie je er dus niets van. Nu zat ik te denken zou het dan vanuit zijn rug komen?
Ook kan het zijn dat hij dan op het andere been loopt. Ik merk in ons wekelijkse lesuurtje dat hij vooral kreupelt bij een koude start op de rechterhand(zeg ik dit goed, ik bedoel dus als ik op het li buitenbeen lichtrijdt).Hij gooit me dan nog wel eens op het andere been. Dit betekent dus toch dat hij er wel wat last van heeft. In stap of galop is er geen probleem, ook in het land zie je nooit wat.

Nu zijn wij geen veeartsen, maar herkent iemand dit?? Lachen

Jodianne
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:27

Ik denk dat je paardje wel degelijk last heeft hoor. Aangespannen gaan ze hoofdzakelijk rechtuit, vandaar dat hij dan minder last heeft. Belastingskreupelheden zijn altijd het meest te zien in wendingen, die in de bak natuurlijk veelvuldig gereden worden. Ik zou hem toch laten nakijken door de DA, misschien kan deze met spuiten of medicijnen de pijn verminderen of zelfs wegnemen. Is toch fijner voor het dier, nietwaar?

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:46

Ik zou eerst naar de DA en evt. foto's maken (het klinkt wel een beetje als atrose). Ik heb mij laten adviseren dat bij artrose ook een ostheopaat veel nut kan verrichten. Doordat ze hun benen anders gaan belasten kunnen ze problemen in de rug krijgen. De osteopaat kan deze blokkades opheffen. Je schijnt er wel in te moeten geloven! Als mijn fjordie straks nog last heeft van zijn artrose zal ik zeker die osteopaat proberen. Voor jou is denk ik stap 1 de DA. Bij mijn fjordie zie je in stap ook niets van zijn kreupelheid, alleen in draf als je een hoekje omgaat.