Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar ja als ze geen jeuk heeft  heeft ze dan wel anti jeuk spul nodig. Maandag komt onze eigen DA een kweek nemen omdat de andere paarden ook van die plekjes in de nek hebben. En vrijdag moet ik met haar naar ederveen naar een speciale DA Die heeft de handelsstal geregeld. 
  Dus moet weer even afwachten ben zo benieuwd wat het is en waarom ze zo'n pijn heeft. Als je het zadel oplegt loopt ze helemaal te schudden en te shacken. 

. Dierenarts al twee keer geweest afgelopen drie weken en vandaag weer 
 . Kweek genomen (schimmel) en bloedgetapt maar zij is er van overtuigd dat het maneneczeem is. En helaas heeft ze vandaag ook lopen schuren aan haar staart. 

Ik baal als een stekker en weet me geen raad.  De paarden reageren op een zelfde manier jeuk/schuren. Alleen de oorzaaak is denk ik bij de verschillende paarden anders. De een kan niet tegen uv, de ander niet tegen eiwit in grasenz. Heb gelezen over een paard dat alleen maar 8km werd verhuisd en toen geen last meer had????Andere bomen en een paard wat naar dat adres werd verhuisd had het opeens wel wat is dat nou. Toen hebben ze de eikenbomen omgezaagt en nu heeft die haf ook geen last meer????? mijn paard staat onder beuken bomen dus daar ligt het niet aan. enenene zo kan ik nog wel even door gaan heb zo veel gelezen overal. 
 . Een bac die zich koppeld aan rodebloedlich. En dus in die hoedanigheid overdraagbaar is (erfelijk)De paarden die zijn behandeld zijn vrij???? heeft iemand daar iets van gehoort staat in een blaadje over tinkers.                                                         
 . Interessante persoon. Zelf vind ik het wat wazig allemaal, maar volgens haar een bacteriele infectie 
 . Ik heb druppelsberberis homacord gehad en een paar ampulen bacillinum. Het ene dood de bacterie en de ander voert hem af... 
  En natuurlijk ook naar de bloedtest die mijn DA heeft afgenomen. Wordt vervolgt.