rode puntjes in mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 22:47

nou de dierenarts heeft dit allemaal geprobeert, maar mijn paard is nu eenmaal niet makelijk met zijn hoofd. ik kan haar oren ook niet knippen. zelfs niet als ze verdoofd is. Ik laat haar liever niet helemaal verdoven omdat hier altijd risico's aan zitten.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:56

Amvbeek schreef:
Maar aangezien dit aan de achterkant zit kan de dierenarts er niet bij zo. Hij vertelde dus dat als ze last van haar mond blijft houden dat ik een keer langs moest komen om haar helemaal plat te verdoven zodat ze er dan wel goed bij kunnen komen om ook haar kiezen achter glad te vijlen.
Dat is nogal een ingreep dus.


Lijkt je het niet verstandiger, om eerst een kaakfoto te laten maken?
Want als de situatie zo extreem is, als nu wordt voorgesteld, dan zit je ieder half jaar aan een dergelijke behandeling vast.

En voor ik hier mee aan de gang ging, zou ik toch zeker willen weten dmv foto's, of het hier echt een afwijking betreft, of dat er mogelijk een inschattings fout cq een incappaciteit van de DA, mee kan spelen.

Norma

Berichten: 215
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:05

Amvbeek schreef:
nou de dierenarts heeft dit allemaal geprobeert, maar mijn paard is nu eenmaal niet makelijk met zijn hoofd. ik kan haar oren ook niet knippen. zelfs niet als ze verdoofd is. Ik laat haar liever niet helemaal verdoven omdat hier altijd risico's aan zitten.


Hi joh,
Wat een vergelijkbaar verhaal. Mijn paard heeft ook achterste kiezen die te lang zijn en moet ook naar de kliniek. Daarnaast heeft hij ook de rode puntjes (herpesvirus).
Mijn paardentandarts vroeg me te spoelen met Maria Treben Sweden Kruiden. Dit schijnt goed te werken. Je trekt thee van die kruiden en dan spuit je dat met een spuit in de mond van je paard. Hij spuugt het dan uit en heeft meteen zijn mond gespoeld.
Daarnaast moet hij dan dus nog naar de kliniek voor die achterste kiezen.
Ik stond al verbaast dat je dacht dat het door het bit op de rode puntjes kwam dat hij niet meer wilde nageven.
Van alleen die herpes hebben ze niet zo veel last gelukkig!

Groetjes!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 13:50

nee inderdaad ik vond het ook al zo raar dat ze daar zo erg last van heeft. Ik begon al heel erg te twijfelen of ze zich nu gewoon aanstelde of dat het aan mij lag of dat ze echt ergens last van had.

Norma

Berichten: 215
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:27

maar ik zou echt die kruiden gaan proberen... je kan het gewoon via internet bestellen

succes ook bij de kliniek

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 16:58

die kruiden kun je die bij de paardendrogist bestellen?

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:55

Ik spoel ook met het Sweden kruiden mengsel en koop het bij een apotheek. Ben wel benieuwd van wie Norma deze tip heeft (ook van je paardentandarts?)

Sweden Kruiden mengsel (uit Maria's kruidentuin)
De alleenvertegenwoordiger voor Nederland is "Kernpharm B.V.-Veghel (NL)

Het verzacht zeker, maar ik moet het wel een paar keer per jaar herhalen.

Norma

Berichten: 215
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:33

Ja inderdaad ook van mijn paarden tandarts.... zouden we misschien dezelfde hebben?

Trouwens ik dacht dat je het alleen op internet kan bestellen, maar ze hebben het dus ook gewoon bij de apotheek?

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:18

Norma schreef:
Ja inderdaad ook van mijn paarden tandarts.... zouden we misschien dezelfde hebben?

Denk 't wel, wij hebben Mariele.....

Als je bij de apotheek haalt zou ik wel bovenstaand merk bestellen, want anders heb je kans dat je geen mengeling krijgt, maar 't zelf moet mengen (dat is iets lastiger)

Norma

Berichten: 215
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:07

Ok... als het goed is is mijn moeder het vanmiddag aan het halen....

By the way mijn paardentandarts heette Johan, dus ik denk dat we toch twee verschillende hebben...

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:17

Mijn paard heeft het ook gehad. De plekjes waren toen een soort open gaatjes geworden. Ik merkte het ook pas toen ikhet bit in deed en hij ging steigeren. Het paard ernaast had er ook last van in mindere mate. Mijn dierenarts zij dat het een type EHV was. Dit is inderdaad verwant aan herpes. Rino is ook een EHV virus maar dan een ander type. Af en toe komt het bij beide paarden terug. Nooit meer zo erg als toen. toen had hij ook echt koorts. Het andere paard niet. Ik denk dat het inderdaad met weerstand te maken heeft. Maar je weet het bij virussen nooit wanneer ze weer actief worden.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:40

Misschien dat de leeftijd er ook iets mee te maken kan hebben. Van 1-3 jaar oud had de mijne er het meeste last van. Sinds hij 4/5 jaar oud is heeft hij het veel minder.