temperatuur van veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

temperatuur van veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 22:35

Mijn 4 maanden oude veulen was vandaag wat snotterig.
Dat ik hem laatst getempt had, had hij een temp van 37.2 (op een regenachtige dag)
Nu had hij vandaag een temp van 38.6 (vanavond om 9 uur)
Nu weet ik dat de temp van veulens altijd wat hoger licht, maar moet ik me nu zorgen gaan maken.

overigens het is een shetlandveulen.


yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:06

Als ik een snotterig veulen heb maak ik me altijd wel zorgen en bel ook vrij snel de dierenarts koorts of geen koorts.

De temperatuur van paarden wil nog wel eens verschillen. Over het algemeen zit ie tussen de 37.5 en 38.5 graden. Ik meet de temperatuur altijd een paar dagen achter elkaar als ze gezond zijn! Je kunt die temperatuur (gemiddelde van de testdagen) opschrijven en dan vergelijken met de temperatuur op dit soort dagen. Je hebt dan een betere indicatie. Maar daar heb je nu dus niets aan.

Meestal is de avondmeting hoger dan die van overdag! Dus wat dat betreft klopt het wel. Als in de ochtend de temperatuur niet gezakt is dan zou ik zeker de VA bellen.

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Change3x, ComscoreBot, Indi_Vito, jasmijn16, Mariett, Rachral, Sanniejtjuh, Snippergroen en 21 bezoekers