hoeven invetten...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:52

ik deed voorheen de hoeven echt elke dag invetten,ze bleven ook super goed erbij.

ik heb hoefvocht en hoevenvet,hoefvet doe ik altijd aan de onderkant erop en hoefvocht aan de buitenkant.

vooral nu in de zomer heb ik het goed bijgehouden en heeft ze geen brokkelhoefjes of niks gekregen Lachen

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 01:32

Ik smeer er niks op. We hebben het een keer aan de hoefsmid gevraagd en die zei dat het niet nodig was voor ons paard!

Dus dat is voor ons lekker goedkoop! Haha!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:09

smeer er ook geen vet op behalve met evenementen, staat wat verzorgder. voor de rest maak ik het schoon met water.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:40

ikkuh15 schreef:
Ik smeer er niks op. We hebben het een keer aan de hoefsmid gevraagd en die zei dat het niet nodig was voor ons paard!

Dus dat is voor ons lekker goedkoop! Haha!


Onze hoefsmid zegt dat ik niets mag smeren, juist omdat die van mij zulke slechte voeten heeft..

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:05

Mijn paard heeft hele harde hoeven, die nogal eens neiging hebben wat af te brokkelen. Het enige wat ik doe ertegen is iedere dag afspuiten, in de winter als het vriest niet maar verder wel het hele jaar door, en het werkt super Lachen

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:19

Afspuiten doe ik idd ook, en ik ben nu net begonnen met biotine voeren, maarja, dat heeft niet veel met invetten te maken Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:25

Mijn fjordje heeft brokkelhoeven (voorhoeven) en daarvoor spuit ik iedere dag ongeveer 10minuten alle hoeven af (bij regenachtig weer korter of alleen schoonspuiten) en daarna doe ik er manenvet over.
Het manenvet zorgt ervoor dat de hoef wat beter 'bij elkaar blijft'. Bij de achterhoeven smeer ik het alleen op de kroonrand omdat deze niet meer brokkelen. Het was op aanraden van een vriendin, en mijn smid vroeg gelijk al hoe ik er aan kwam, hij was ook zeer tevreden over manenvet, als ook mijn acupuncturist.