Zeezout tegen dikke speekselklieren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 14:35

happyjoyce schreef:
Mijn pony heeft ook dikke speekselklieren.
Ze zijn het dikste als hij in een de regen of in een natte wei heeft gestaan.
Iemand heeft ook tegen mij gezegt dat een druppel jodium door het water er tegen kan helpen, bij Melody helpt het niet.
De DA zei dat hij mischien allergies voor iets is wat in het gras zit.
Als ik zo jullie foto's bekijk heeft Melody dikkere speekselklieren als jullie paarden.
Ik heb nog nooit gehoord van zeezout door het voer.
Mischien moet ik het eens proberen!

In zeezout zit jodium Haha!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 14:37

ody schreef:
De greenguard blijft bij mijn paard erg goed zitten, ze kan gewoon drinken en met sociaal contact wordt niet verhinderd. Het enige nadeel is de gebrekkige kwaliteit van de riempjes.

wat is dat precies.. en hoe duur en waar kun je m kopen ??

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:12

De Greenguard is een mondmasker met gaten waarmee uw paard lekker kan grazen, maar waarmee de hoeveelheid gras die hij daadwerkelijk binnenkrijgt aanzienlijk verminderd wordt (ca. 50%). Met de Greenguard moet uw paard iets meer moeite doen en wordt het gras hoger afgegeten. De Greenguard doet dus niets af aan het plezier en het nut van grazen en hindert het paard absoluut niet bij het ademen, water drinken of bij sociaal contact. Voor een optimale pasvorm is een speciaal halster verkrijgbaar.

U kunt de Greenguard 1 week uitproberen voor slechts EUR 8,95. U kunt hem gewoon gebruiken en kijken hoe uw paard of pony er mee om gaat. Wij laten de Greenguard na een week weer bij u afhalen. Als u besluit om een Greenguard aan te schaffen, trekken wij het "test-bedrag" van de aanschafprijs af.

Afbeelding

http://www.paardendrogist.nl

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 16:17

Letizia schreef:
De Greenguard is een mondmasker met gaten waarmee uw paard lekker kan grazen, maar waarmee de hoeveelheid gras die hij daadwerkelijk binnenkrijgt aanzienlijk verminderd wordt (ca. 50%). Met de Greenguard moet uw paard iets meer moeite doen en wordt het gras hoger afgegeten. De Greenguard doet dus niets af aan het plezier en het nut van grazen en hindert het paard absoluut niet bij het ademen, water drinken of bij sociaal contact. Voor een optimale pasvorm is een speciaal halster verkrijgbaar.

U kunt de Greenguard 1 week uitproberen voor slechts EUR 8,95. U kunt hem gewoon gebruiken en kijken hoe uw paard of pony er mee om gaat. Wij laten de Greenguard na een week weer bij u afhalen. Als u besluit om een Greenguard aan te schaffen, trekken wij het "test-bedrag" van de aanschafprijs af.


[image]

http://www.paardendrogist.nl


Oeh.. doet me denken aan Hannibal... zucht.. weet niet of ik het wat vind.. Scheve mond

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:25

Hannibal?

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 16:32

Letizia schreef:
Hannibal?

ja .. met dat masker op..zodat hij niet kon bijten.. nooit de film gezien Haha!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:40

Nee Haha!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 03:05

Een middeltje wat bij mijn paard wel aardig werkte tegen die verdikte klieren is Drainage Compositum van de groene os.

De werking hiervan kun je indien nodig versterken door er tijdelijk ook All Septicum bij te geven.

Als het goed is kun je het ook bij de paardendrogist bestellen. Kijk anders eens op www.vanderpigge.nl (ook voor adviezen)!

ellepel

Berichten: 47415
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:53

een oud middeltje van vroeger....azijn erop smeren.
of boter erop smeren.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 17:33

ellepel schreef:
een oud middeltje van vroeger....azijn erop smeren.
of boter erop smeren.

huh.. haha geloof je daar in?? Verward Haha!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:12

Olevalover schreef:
In zeezout zit jodium Haha!


Oh haha dat wist ik niet.

Op een concour heeft ook eens een jury tegen mij gezegd dat ik maar eens een beetje azijn door zijn eten moest gooien, dat zou helpen. Maar niet teveel want dat was weer slecht Verward.
Ik vond het maar een vreemd verhaal en heb het dus ook niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:32

Mijn paard heeft daar ook last van, kennelijk veel paarden. Als het gras kort gaat worden en hij urenlang met zijn hoofd naar beneden staat en met zijn tanden kleine stukjes gras afbijt, krijgt hij dit.

Soms helpt het om hem een zure appel te geven en hij heel erg gaat kwijlen en dan masseer ik die dikke klieren. Helemaal over gaat het niet, maar het helpt wel als ik ga rijden. Na het rijden masseer ik ze ook. Voordat hij buiten heeft gestaan is het het minste en dan zou het beter zijn om dan te rijden, maar niet altijd mogelijk.

Het is geen tekort, maar de klieren lopen vol doordat ze op heel kort gras staan en met veel moeite gras proberen te eten. Nu gaat het moment dus komen dat mijn paard het ook weer krijgt.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:33

Appel Azijn Veel natuurgeneeskundigen zien appel azijn als hét wondermiddel uit de natuur. Appel azijn is rijk aan vitaminen en mineralen en wordt veel gebruikt voor de algemene weerstand en conditie. Daarnaast ondersteunt appel azijn de afvoer van afvalstoffen en het evenwicht in de darmflora.

Azijn heeft wel een functie voor als je door het voer geeft. De jury heeft vast o.a. de afvoer van afvalstoffen hiermee bedoeld. Is nog niet zo'n gek advies (vind ik dan dus he?) Knipoog

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 10:13

Suzan1 schreef:
Appel Azijn Veel natuurgeneeskundigen zien appel azijn als hét wondermiddel uit de natuur. Appel azijn is rijk aan vitaminen en mineralen en wordt veel gebruikt voor de algemene weerstand en conditie. Daarnaast ondersteunt appel azijn de afvoer van afvalstoffen en het evenwicht in de darmflora.

Azijn heeft wel een functie voor als je door het voer geeft. De jury heeft vast o.a. de afvoer van afvalstoffen hiermee bedoeld. Is nog niet zo'n gek advies (vind ik dan dus he?) Knipoog

En hoeveel moet je dan precies doen?? (een eetlepel of 2 hele flessen Haha! )

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:59

2 eetlepels!!!!!!!!!!!!!!!!

Target
Berichten: 237
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:22

Probeer anders gewoon eens om Eric Laarakker naar je paard te laten kijken, er zijn n.l. veel factoren waardoor een paard dikke klieren kan krijgen.
Drainage compositum zorgt ervoor dat het lichaam van al z`n evt, afvalstoffen wordt ontdaan (Laarakker schrijft dit meestal voor)
Zo pak je het probleem van binnenuit aan.
Laarakker kan m.i. een hoop voor je betekenen.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:31

Target schreef:
Probeer anders gewoon eens om Eric Laarakker naar je paard te laten kijken, er zijn n.l. veel factoren waardoor een paard dikke klieren kan krijgen.
Drainage compositum zorgt ervoor dat het lichaam van al z`n evt, afvalstoffen wordt ontdaan (Laarakker schrijft dit meestal voor)
Zo pak je het probleem van binnenuit aan.
Laarakker kan m.i. een hoop voor je betekenen.

ja mijn instructrice zij ook al dat ze zoiets gehoord had van een vriendin van haar die zich met dat soort dingen bezighoud, maar ik weet nog steeds niet hoe drainage precies werkt, kan je dat misschien uitleggen??

btw ik moest van die vriendin een haarpluk van mijn paard door haart laten onderzoeken, dan kon ze aan de hand daarvan zien waar het miszit in haar lichaam, het klonk mij vreemd in de oren, mar het zal vast wel kloppen