De bulten worden niet groter, maar ik heb het idee dat ze wel wat harder zijn dan de eerste paar dagen. Het zijn er echt een heleboel, en ze zijn behoorlijk groot.
De dierenarts wilde niet komen toen ik vroeg of er iemand naar wilde kijken, en wist door de telefoon (en dus zonder te kijken) zeker dat het door insecten komt. Hij zei dat ik er maar vliegenspray op moest smeren. Lijkt me juist erg verkeerd om daar iets op te smeren, maar de DA zei dat als ik vliegenspray heb, dat ik het dan natuurlijk wel moet gebruiken (erg chagrijnig was hij, en ik begrijp ook niet waarom er niemand wordt gestuurd als ik er nadrukkelijk bijzeg dat het bijna zeker iets anders is dan een insectenbeet en dat ik graag wil dat er iemand komt kijken)
Nu lijkt het me erg sterk dat die bulten (lees: een plakkaat op haar rug) door insecten zijn veroorzaakt, daar zijn het er teveel voor, en ze zitten ALLEEN op haar rug. Bovendien moeten insectenbeten wel binnen 1 of 2 dagen weg zijn, maar zij heeft ze al vanaf zaterdag.
Iemand ervaring?
Mochten ze er morgen nog zitten dan bel ik gewoon nog een keer; ze heeft er zo'n pijn aan als je eraan zit...
***************Update***************
Ik heb net gebeld met de stal. De bulten zijn nog niet minder en op haar kont zijn er een stuk of 10 open gegaan (hoe moet het er wel niet uitzien als ze allemaal open zijn op haar rug)

Ze is verder niet ziek, ze eet goed en is lekker vrolijk, dat is wel fijn.
Ik vraag me toch af wat het is, en als ik morgen wakker word is het eerste dat ik doe de veearts bellen. Als hij dan nog aan durft te komen met zijn insectenbeten bel ik meteen een andere

Ik moet zeggen dat ik het toch best wel eng vind, vooral omdat ik een aantal dagen geleden een of andere smerige documentaire heb gezien over maden die in de huid van vee zitten en eruit komen als ze oud genoeg zijn. IEW!