Sinds een maandje hebben wij een nieuw lid opstal, Omdat we er vaak tegelijk zijn, zijn we ook vaak samen aan het poetsen….
Ong. twee weken terug zag ze dat Doerte (mijn paardje) haar vacht heel erg omhoog heeft staan, net alsof ze het koud heeft. Daarnaast viel me ook op dat haar vacht erg dof is/was geworden. Patricia (nieuwe lid) zei dat paarden dit doen als ze zich onbehagelijk voelen, en dus niet lekker in hun vel zitten…. We hebben toen ff verder gekeken, en d’r vacht is overal uitgezet alleen op d’r buik en als hals niet, voor de rest staat het overal “omhoog” zelfs op d’r benen!! Mijn paard heeft al jaren een slecht lever, en krijgt hier ook speciale medicijnen voor.
Misschien dat ze door d’r lever probleem minder goed tegen het warme weer kan???

Herkent iemand deze symptomen??
Na nog wat kijken bleek het ook dat ze te weinig water drinkt (of vasthoud) dit merkte toen we een velletje in d’r nek omhoog trokken en dat bleef toen gewoon staan!! Ik heb er geprobeerd water te geven, maar ze dronk het niet…

Ze krijgt elke dag speciaal slobber, wat makkelijk verteerbaar is en daar gooi ik nu twee keer zo veel water bij, om zeker te weten dat ze iig wat binnenkrijgt. Kan dit ook een reden zijn dat ze d’r vacht uitzet???

Doerte is verder wel fit, en maakt verder ook een levendige indruk. Maar toch zitten deze twee dingen me niet lekker.
Als jullie tips of advies hebben hoor ik het graag!!
Alvast bedankt,
Liefs Esther