Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Estar schreef:Ik ben een voorstander van een gelpad, een goed gelpad verdeelt het gewicht van de ruiter gelijkmatig over de paardenrug, en vangt schokken op.
Iduna schreef:Ik had een goede zadelmaker- dacht ik. Hij werd me in ieder geval door verschillende mensen aangeraden. Omdat mijn paard ook kale plekken liep onder het zadel heb ik een gelpad aangeschaft. Mijn paard heeft een nogal breed zadel nodig, maat L tot XL is mij aangeraden, er blijkt een M op te liggen ! Als je dan eens rondkijkt in ruitersportzaken blijken die niet echt op voorraad. Heb het idee dat die zadelmaker hem gewoon niet heeft willen bestellen en daarom een M erop gelegt heeft. Was al een hele verbetering buiten het zadel waar ik hem mee gekocht heb, maar het ligt te dicht bij zijn ruggegraat. Heb het zelfs door die man nog wel eens op laten vullen omdat het naar mijns inziens niet goed lag. Voel me gen....!
Elzepelze schreef:Zelf ben ik niet zo weg van Gelpads. Ze ademen niet en 's zomers kunnen ze ontzettend heet worden, iets wat de paardenrug niet erg bevordert. Rijd dan liever met een bontje. Maar dat is mijn mening..
Estar schreef:Ik ben een voorstander van een gelpad, een goed gelpad verdeelt het gewicht van de ruiter gelijkmatig over de paardenrug.
Xox schreef:Heb een paard met een rugprobleem. Op aanraden van meerdere dierenartsen en fyshio rijden we haar met een gelpad direct op de rug. Dus niet tussen het dekje en het zadel. Paard heeft met rijden geen last van haar rug meer. We rijden nu al weer zo'n 7 jaar met een Action backpad. Hij is nog nooit gaan schuiven. Als dat gebeurt past je zadel denk ik niet goed. je ziet heel vaak dat een zadel wipt van achter bij het licht rijden en dan druk je langszaam aan de gelpad er tussen weg.
Ik heb niets dan lof over een gelpad.