verwijdt bloedvat tussen de pezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ingridje
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: fijnaart

verwijdt bloedvat tussen de pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 22:43

Wij hebben een paardje dat al 4 weken kreupel heeft gestaan en daarna ongeveer 4 weken het al rustig aan doet..
dierenarts kijkt er meerdere keren per week naar..
Hij heeft aan zijn rechtervoorbeen dikke bulten aan de binnen zijde en buitenzijde..
diagnose was dan ook..
verwijdt bloedvat tussen de twee achterste pezen..
Als jet het paardje stilzet..komt er geen verbeteringg..maar word het ook niet slechter(allen hyperactief)
maar als je er mee rijdt op een rustige manier zonder zijgangen e.d. dan is na het rijden zijn bulten een stuk zachter..dat is het enige verschil..
Vanaf morgen gaat ie de wei weer op..zodat ie voldoende beweging krijgt..
Maar het is een of of verhaal..
Je kan het om allen lichtjes berijden en daarna op stal weer..waardoor paard hyperactief is en eogenlijk slecht te berijden nog( jong paard 4 jaar..ruiter 11 jaar..gehalverd al in bix)
of hij gaat de wei op en een uurtje per dag onder het zadel..is beter voor zijn bloedsomloop maar het risico dat zijn pezen daadwerkelijk beschadigd worden is groter omdat je hem zelf niet onder controle hebt
Wij hebben hiervoor gekozen..omdat bewegen voor hem veel beter is dan 22 uur per dag op stal stilstaan....
Heeft iemand ook maar enige ervaring met dit probleem en zou me advies kunnen geven..
Ook als het homeopatisch is??

Alvast bedankt

groetjes Ingridje


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 03:51

ben je zeker dat er aan de pezen niks mankeert want als de pezen geraakt zijn dan is beweging op de wei heel slecht doordat ze bv eens plots stopt aan de omheining !
ik zou een peesscan laten doen om zeker te zijn want als een pees geblesseerd geraakt kan je maanden wachten voor het genezen is !

misschien is acupunctuur een oplossing , ik laat bij beenproblemen altijd een acupuncturist komen en ik ben zeer tevreden van acupunctuur !

groetjes

a dog is for life not just for christmas

Ingridje
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 08:50

Hoi Shana
ja we weten zeker dat de pezen helemaal in orde zijn..want we hebben een echo laten maken omdat we in eerste instantie dachten aan een peesblessure..Daarvoor hadden we hem ook bewust stilgezet..zekerhied genomen..dus op dit moment loopt ie niet kreupel..niet onregelmatig..geen blessure alleen dat verwijde bloedvat..maar heeft nergens last van..

groet Ingridje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Britt_Sisi, Chantalla, ComscoreBot, DieL_Zor, Flip, fluffyfox, future_vet, kimmetje26, Lara_, Lotje033, Marilu, SentiBot, SuusvL, vierhoef en 15 bezoekers