Ik zit een beetje met een probleem, hopelijk weet er iemand raad.

Mijn paard heeft 3 jaar geleden droes gehad, net zoals alle andere paarden in de kudde. Het was echt een epidemie en er zijn er verschillende paarden aan doodgegaan. De droes is behandeld en overgegaan en alle paarden zijn gelukkig weer gezond.
Maar wat ik merk is dat elk jaar nadat ze hun jaarlijkse inenting gehad hebben (en dan dus even wat minder weerstand hebben) er verschijnselen van droes terugkomen en dat paarden die het nog niet gehad hebben de droes ook meteen krijgen. Ook dit voorjaar was dat zo en zijn er veulentjes aan dood gegaan.
Ook mijn paard heeft dan nog wat verschijnselen van droes: groen snot, verhoging en is dan wat ziekig. De rest van het jaar heeft hij geen verschijnselen en is hij niet besmettelijk voor anderen.
Maar nu komt het: ik wil mijn paard bij een andere stalling neerzetten waar er nog geneen paard droes heeft gehad.
In hoeverre loop ik de kans dat mijn paard na de jarlijkse inenting weer besmettelijk wordt en daar op zijn nieuwe stal alle anderen aansteekt met alle gevolgen van dien? Want ik ga ervan uit dat hij dan weer enige tijd snotterig is en dus besmettelijk is voor andere paarden.
Dat ik door mijn paard de droes verspreid naar andere paarden die er vervolgens weer ziek en misschien wel dood aan gaan, ik moet er niet aan denken....

Ik wil het zelf ook nog eens bij de veearts navragen. Ik heb ook al op internet gezocht, maar daar vind ik alleen vanalles over de ziekte zelf, maar niet over de besmettelijkheid nadien.