Ik heb de afgelopen tijd op de lieve pony (jong die) van een vriendin van mij gepast! het is echt een schatje!
Ik ging er heen met mn zusje om alle paarden van stal binnen te zetten en hem ff toe poetsen en zn stal te doen etc!
Ik kwam met mn zusje (5jaar) in zn staan en we wouden hem ff poetsen...
Toen hapte hij naar mn zusje (het is een jonge ruin hij doet het wel vaker
) ik wou het afstraffen en gaf hem een klein tikje op zn neus (lees meer een aai dan een tik, dus neit dneken dat ik hem een rot klap heb verkocht), hij schrok neit nix! hij draaide zn hoofd weg en boem viel zo op de grond
(dit alles binnen een paar sec.)... niet uitgegleden maar net als of die flauw viel..
hij bleef heel ff beduust liggen stond op en stond er een beetje versuft bij! Ik en mn zusje waren ons kapot geschrokken!
Meteen heb ik hem gecontroleerd, benen rug en hals.
Niet te zien
hij was alleen erg geschrokken
Ik belde natuurlijk gelijk de eigenaarse op om t te vertellen kon dr niet berijken en belde 's avonds maar weer!
Volgende dag meteen DA dr bij... kon niets vind...
Wat dus eigenlijk wel een goed teken was... Ze had het over (aangezien hij half welsh is) een aandoening die welsh merries vaak hebben, vooral tijdens de dracht!
ik weet de naam niet meer maar goed!Er was dus nix aan de hand!
Heeft iemand een welsh of kent een welsh die deze aandoening heeft dat als je t hoofd aanraakt (hoeft niet eens hard te zijn zei de DA, bij oog schoonmaken kan t al gebeuren
) het paard een zuurstof tekort krijgt in de hersens voor heel even en gewoon "flauw valt"??? ik zou dr graag wat meer over willen weten!
KiZz Naomi!
(ben slecht in uitleggen
) maar je snapt het wel een beetje toch?