De VA is vanmiddag nogmaals geweest en heeft haar nagekeken inclusief bloed getapt. Hij dacht aan een beginnende dampigheid, vanwege haar ademhaling, hij hoorde nl een klein kraakje. Verder belde hij een half uur later terug met de uitslag van het bloedonderzoek:
Te lage gehaltes aan hematocriet, rode bloedcellen en albumine
Geen infectie of ontsteking op dit moment aan de gang
Met andere woorden, BLOEDARMOEDE. Dit houdt in dit geval in dat ze tekort cellen in haar bloed heeft die zuurstof naar haar organen transporteren, om toch voldoende voeding en zuurstof naar haar cellen te vervoeren is ze bezig om haar eigen lichaam af te breken en sneller te ademen. Je zou ook kunnen zeggen dat ze gewoon 75% van haar bloed heeft ipv 100%...
Nu krijgt ze een vitaminen/mineralensupplement van de VA, speciaal voor dit soort gevallen en dan moet de bloedarmoede zich in de loop der tijd herstellen (ws pas begin september

Oja, ik mocht wel lichte arbeid doen (= een half uurtje stappen per dag), gelukkig maar, want Son verveelt zich te pletter.
Goed, nu mijn vraag:
Wat kan ik nu nog doen om haar longen te helpen en de schade te beperken (qua dampigheid)?
Wie heeft ervaringen met een dampige haf (zich nog liever doodwerken als het opgeven, dat is Son ten voeten uit think )?
Enne... heeft iemand enig idee hoe ik een verveelde haf blij maak, zonder dat ze zich fysiek al teveel hoeft in te spannen?
Ervaringen met dit soort bloedarmoede (had er zelf nog niet van gehoord)?