Dikke paarden in de wei........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:01

oww, oké bedankt Lachen

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:07

jah wat de meeste al zeggen minder bix en lopen ze op een grote wei???? want das oowk niet al te best Knipoog nou ik hoor het wel!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:48

ik ga die greenguard denk ik bestellen, of in ieder geval uitproberen voor een testweek.
is de paardendrogist de enige die ze levert? of zijn er ook goedkopere van een ander merk ofzo verkrijgbaar?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:49

Volgens mij heeft agradi ze ook... Ik heb ze ergens anders ook gezien, voor minder (in het groen ipv in het zwart) en ik vraag me wel af of ze net zo stevig zijn. Even zoeken (googlen) dus.

IK heb na de testweek ook maar de rest betaald en hem gehouden...

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:47

Elk paardje is anders.De een heeft kilo's extra voer nodig om gewoon in leven te blijven, sommigen kunnen gewoon werken op hooi. Dus heeft het geen zin om te zeggen dat een paard te veel of te weing gevoerd wordt.

Mijn paard staat dag en nacht buiten en krijgt tussen een kwart en half maatbeker zemelen met medicijnen.Mijn paard is ook te dik geworden en daar ben ik ook nu mee bezig. Ik probeer elke dag wat te doen, soms onmogelijk door het weer. Ik ga niet mijn paard door een zware bak sleuren in de soms zengende hitte voor haar. Ze staat al in het weiland te hijgen van de warmte, dus ik pas altijd de activiteit aan aan mijn paardje.

Maar idd als je vindt dat je paard(en) te dik zijn, zou je kunnen overwegen om alleen vitamines/mineralen te geven en mss voor je eigen gevoel ook zemelen.Zemelen vult namelijk en heeft vrij weinig energiewaarden. Dus als het goed is wordt je paard er niet dik van. Je hebt ze al op een kaal stuk staan, dat helpt al natuurlijk.

Ik wens je veel succes

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:31

Het leek vanmiddag of mijn paard toch wat gewicht was kwijtgeraakt!!
Ik zal morgen nog maar een keer goed kijken of het geen 'wishful thinking' was Tong uitsteken

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:13

ellenlouise, dat merk je snel genoeg aan je singel!

je zou ze in een paddock moeten kunnen zetten met een tijdsklok op. die klok zorgt er dan voor dat het hek open gaat op een bepaald uur zodat je paarden maar 5 ipv 8 u ofzo op de weide kunnen Haha! Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:55

kattebeest schreef:
ellenlouise, dat merk je snel genoeg aan je singel!


Hè, laat me nou effe in waan Tong uitsteken

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 23:41

kattebeest schreef:
ellenlouise, dat merk je snel genoeg aan je singel!

Nee hoor, singel bij 100 kg mee rof minder vrolijk in zelfde gat - zelfs als er een veulen in zit maakt het bij sommige paarden niks uit.
't Is net als bij onszelf he, de ene krijgt een dikke buik en de andere wordt overal een beetje dikker Haha! .

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:48

mijn paard staat 24/7 op de wei en krijgt geen biks, en het is echt geen hele volle wei. Hij is pas 2 dus wordt niet bereden, maar hij is wel heel actief bezig met de anderen paarden. Hij was zelfs een klein beetje dik vorige maand, maar dat gaat er nu weer af omdat er minder voeding in het gras zit. Ik ga dus volgende maand weer rustig opbouwen met biks om hem goed op gewicht te houden.

Bij hem in de wei staan ook nog een stel grote kwpners waar helemaal niks mee gedaan wordt en die zijn bijna allemaal veels te dik en dat alleen van gras!

Ik zou dus geen biks meer voeren, geef ze anders een mineralblok als ze maar 1 grassoort in de wei hebben. Mijn weide is heel gevarrieerd in begroeiing, dus ik voer ook geen extra suplementen bij, maar dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van je weiland.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:55

Nou zo ziet de greenguard er uit...

In het begin draaide ze door, maar nu staat ze er vredig mee te grazen!!

Afbeelding


bij mij werkt het super, troy sleept mij echt het gras in als wij aan het wandelen zijn, dus zelfs met lopen heb ik hem vaak om...

Afbeelding

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:09

ja ik heb ook zo'n ding voor me zusjes shetlander, tis erg handig vooral omdat shetties tog ietsiepietsie sneller dik worden dan andere paarden Tong uitsteken en ik het zielig vond om alleen de shet in een klein weitje te zetten ...
maar het werkt heel goed!!hij is nu al een stuk dunner (niet té dun hoor... Knipoog )