Knikker in baarmoeder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisy19
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-03-04

Knikker in baarmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 15:34

De hengstigheid van mijn merrie is nogal heftig en geeft problemen met rijden en in de omgang met mensen (bijterig) en paarden (vechten in de wei tot ze gewond raakt). Mijn dierenarts vertelde dat hij een knikker kan plaatsen in haar baarmoeder waardoor ze niet meer hengstig wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan er eigenlijk geen informatie op internet over vinden. Weet iemand wat de werking is, de invloed op haar hormoonhuishouding en of ze dan ook wat gelijkmatiger in haar gedrag zal worden?

PS: Het middel Regumate is geen optie omdat je bij gebruik van deze hormonen niet op wedstrijden kunt starten (dat valt onder doping).

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:47

Nóóóit van gehoord!!! Klinkt op zich wel logisch...

Enne, welkom op Bokt Daisy!

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:52

hoi,

ze plaatsen dan ongeveer 3 knikkers (ronde bolletjes) in de baarmoeder.
dit zorgt ervoor dat heel het hormonenhuis denkt dat ze zwanger is....
met als resultaat dat ze niet meer hengstig word en dus al de nadelen
hiervan verdwijnen...

Je kan de knikkers terug laten verwijderen door de merrie hengstig te laten spuiten en met de eerste hengstigheid worden deze knikkers er terug uitgegooid.

de merrie heeft er geen last van... en jij hebt geen last van een
lastige merrie

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:00

Ik heb zelf niet met dit systeem gewerkt, maar hier op Bokt (Zoekmachine>hengstig, pismerrie's)is dit onlangs wel aan de orde geweest en waren de reactie's niet onverdeeld positief over deze methode.
Lees het nog even na en laat je heel goed informeren, voordat je hiertoe besluit.
Succes.