waterige ontlasting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 16:10

Pablo heeft al een paar weken tussendoor hele waterige ontlasting. Meestal wat druppels en soms een klein straaltje, bruin en waterig. Als hij echt mest heeft hij wel gewone mestballen. Het is echt goor want ook heel de deken en zijn sprongewrichten ezitten er telkens onder. Het maakt niet uit of hij gespannen is of dat hij half staat te slapen, hij druppekt in beide gevallen. Hij heeft geen medicijnen meer en zijn dieet is ook niet veranderd. Hij krijgt 3 kiolo Pavo Stibro, ca. 1 kilo wortels, 1 a 2 plakken hooi en soms een appel of een peertje. Hij staat op stro en daar eet hij heel veel van.
Weet iemand wat het kan zijn en of het schadelijk is?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 08:34

Kan het misschien komen omdat hij de laatste tijd veel anti biotica heeft gekregen?

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 19:35

Hoi katrien, Mijn haflinger heeft daar al heel lang last van. Ik ben tot de volgende oplossing gekomen: een half schepje thrive van de pardendrogist en iedere dag beweging verminderen de klachten of laten het verdwijnen. Is je pony zijn buik ook zo gezwollen dan? Die van mijnes was toen behoorlijk opgezet maar sinds ik thrive geef nergens last meer van heel soms nog een beetje vies. Mijnes heeft het helemaal erg als hij hooi uit een ronde verpakte baal krijgt(niet geven dus). Vorig jaar was het zo erg dat hij lichamelijk erg achteruit ging. Ik ben er nooit mee naar een veearts geweest omdat hij super actief is , gezond levendig enz enz. Dus hopelijk leest de veearts hier het en kan hij ons een antwoordt geven waar dit probleem vandaan komt. Ik ga trouwens ook Pavo enben toen overgestapt op Equiral maar ik kan niet echt zeggen of dit geholpen heeft.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 09:11

Hmm, ik heb Offereins gezien gister en het eens aan hem gevraagd. Hij wist het ook niet zo, volgens hem kon het iig niet meer door de anti-biotica van de laatste tijd komen. Ik ontworm Pablo regelmatig dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn. Als Pablo het weer heeft (gisteren had hij uiteraard nergens last van, houden zo graag!) moet ik een monster van de natte ontlasting en van de droge ontlasting naar de kliniek brengen zodat ze het eens kunnen bekijken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-04-03 08:11 ]</font>

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 19:20

Ik zou zeggen :wormen.!!! Je moet dan waarschijnlijk een sterker wormmiddel gebruiken zoals equest zodat alle wormen dood zijn .Eqvalan is dan niet voldoende. Je moet er verder ook voor zorgen dat je voldoende geeft want als je hem net niet voldoende geeft bouwt hij alleen maar een resistentie op.Kijk goed naar de bijsluiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 06:45

Oh, ik dacht juist dat ze tegen Eqvalan geen resistentie konden opbouwen? Omdat er ivermectine inzit. Volgens mij adviseert onze DA Furexel en dat is ook met Ivermectine. Ik geef hem altijd de hele spuit. Ik heb er net weer 1 besteld dus die geef ik maar weer. et is nu zo'n 7 weken geleden dat hij er voor het laatst 1 heeft gehad maar volgende week gaan ze hier weer met zijn allen de wei opdus dan heb ik hem graag wormvrij.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 11:03

Hoi,

ik ken een paard die dat ook had. Was een sportpaard en kreeg goed voer. Het bleek dat hij wat aan zijn nieren had en het was een schimmel dus op concour zat zijn kont + hakken onder de stront Misselijk Misselijk, dus veel wassen + poetsen. Maar misschien toch even vragen aan Offereins of het iets met zijn nieren kan zijn. suc6

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 16:30

T gaat in dit geval niet om de resistentie maar om de bereikbaarheid .Equest bereikt ook de wormen die in de darmwand zitten wat eqvalan niet doet .succes

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 16:58

Katrien,

Voor alle duidelijkheid; furexel (ivermectine) is nog steeds een zeer efectief en goed wormmiddel. Het verschil met equest is inderdaad het bereiken van de wormen IN de darmwand. Doordat je die bereikt hoef je niet zo vaak te ontwormen. De effectiviteit van equest is echter soort gelijk aan die van ivermectine.

Ik neem aan dat de ontlasting weer normaal is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 17:13

Ja, de ontlasting is weer normaal. Anders had ik wel wat achtergelaten op de kliniek. Ik heb het bericht laten staan omdat ik wel nieuwsgierig was naar wat het allemaal kon zijn.

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 20:27

bij mijn paard is ook alles weer normaal sinds we ander hooi hebben en ik iedere dag rijd. Ik ben de thrive aan het afbouwen en geef af en toe eens een plukje kuil bij om te kijken hoe het gaat. Maar ik blijf het toch vreemd vinden. Ik denk wel dat het echt in zijn darmen zit want als het zijn nieren zijn dan kan het toch niet zomaar over zijn. Als ik stop met rijden denk ik dat het weer begint.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, amaniblauw, ELNTIE, henshem, Lau07, Luna2013, neline11, ollielief, Plus_en_Min, rossi, s1993, Samantha89, Slmt9, Tyke en 26 bezoekers