Ik vind het er nogal verdacht uitzien en heb het idee dat het een dikke pees is, maar:
- Ze loopt niet kreupel, hebben meerdere mensen gekeken, zowel op het harde als op het zachte loopt ze rad.
- Het is niet warm.
- Het is niet gevoelig.
Het is geen stalbeen, want na stappen aan de hand / losstaan in de bak is er geen verbetering.
Nu heb ik hier geen ervaring mee en ik vroeg me af of het mogelijk is dat ze toch een peesblessure heeft zonder dat ze daar last van heeft?
Het is overigens mogelijk dat ze een trap heeft gehad, alleen is er verder geen beschadiging te zien (aan het andere been heeft ze wel een wondje). Overbelasting kan ik me niet voorstellen. Frappant is wel dat het been dik is nadat de paarden voor het eerst sinds tijden 's nachts weer binnen hebben gestaan, maar stalbeen is volgens mij uit te sluiten i.v.m. het niet slinken na beweging.
Op het plaatje hieronder heb ik lila aangegeven om welk gedeelte het ongeveer gaat:
Nu had ik al met stalgenoten overlegd en besloten om een week aan de hand op het harde te gaan stappen en te kijken of het dan afneemt, maar ik ga denk ik morgen toch maar de dierenarts bellen, voel me er toch niet lekker bij.
Maar goed, iemand die dit toevallig herkent?
Overigens heb ik haar dus op rust gezet, ze komt nog wel los (het is er niet echt een die uit zichzelf gaat lopen crossen) en gaat van de week het land weer op (ze staan nu op stal). Verder wordt ze afgespoten en stappen we over het harde.