Nou valt het me op dat haar hals hard en dik is geworden, ze heeft altijd wel een dikke hals maar het is nu erger dan anders. op een harde ondergrond loopt ze wat gevoelig (dit kan ook komen doordat haar ijzers er pas sinds kort af zijn, terwijl ze 6 jaar lang op ijzers gestaan heeft.. dacht ik eerst..), ook draaien gaat veel minder soepel dan vroeger. op een zachte ondergrond is er niks aan de hand. ze loopt nog wel gewoon vrolijk en voorwaarts trouwens, als ze niet op de straat hoeft te lopen tenminste. Verder is ze stijver dan vroeger, ze stapt niet meer over met haar achtervoeten (kan misschien ook komen doordat ze niet meer bereden wordt dat ze stijver is?), ze staat verder niet vreemd.. voorbenen onder de massa en niet vooruit gestoken.
De veearts is deze week al geweest voor haar voorbeen, daar heeft ze een ontstekingsremmer voor gehad omdat ze waarschijnlijk in het land over d'r kogel gedraait is. hij vond haar wel te zwaar!
Ik ga proberen of het lukt om haar 's nachts of overdag in de paddock te zetten om af te vallen, maar ben bang dat ze dat niet leuk gaat vinden zonder vriendjes

wat kan ik verder nog doen om hoefbevangenheid te voorkomen, afspuiten? stappen? rijden gaat nog niet door haar been.
en wat zijn precies de symptomen van hoefbevangenheid? (krijgen ze ook koorts?)
tips om haar te laten afvallen zijn ook welkom natuurlijk, maar ze krijgt al minimaal voer..