Mariska Sevenhuysen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik ben nu ruim een jaar uit de roulatie, sinds 2 maandjes weer wat aan het oppakken en ik moet zeggen dat het goed lijkt te gaan; geen noemenswaardige terugval gehad of zo, 4x geschockwaved vanaf jan. tot heden........
) alleen een beetje stappen in de molen (2x per dag 15 minuten). Toen ben ik weer gaan opbouwen, maar helaas voor korte duur; de pees was weer dik geworden en bij de scan in december vorig jaar bleek dat het verslechterd was. Daarna is er besloten om shockwave toe te passen. Dus, vanaf januari 4x shockwave behandeling gehad, met staprust. pas sinds afgelopen mei ben ik weer een beetje onder het zadel bezig, en dan nog mondjesmaat. Mijn paard staat wel weer op de wei en ik sta nog steeds af en toe doodsangsten uit als ik hem zie rondscheuren maar vooralsnog lijkt de behandeling aangeslagen te hebben. Toch is rust echt het allerbelangrijkste en je neerleggen bij het feit dat je gewoon een jaar nauwelijks kunt rijden; het lijkt heeeel erg lang maar uiteindelijk is een jaar op een paardeleven niet zo lang (alhoewel ik niet weet hoe oud je paard is) en vond ik het de moeite waard om het in elk geval geprobeerd te hebben. Een zware peesblessure zal altijd een zwakke plek blijven, dus je moet er rekening mee houden met hetgeen je wilt doen met je paard. Ook heel veel geduld is een 'must' en je paard wordt waarschijnlijk erg sjagrijnig van het niks doen, geloof me, ook dat wordt op den duur weer beter. Veel sterkte nogmaals
yashilha schreef:het zijn hele kleine miliscule stroomschokjes die ze krijgen
. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Alvast bedankt voor al jullie reactie.
Margreet schreef:Ook van mijn kant alleen maar positieve berichten over Shockwave, Emmeloord en Astrid.
, je paard hoeft niet op de trailer te wachten, maar kan in een schone stal. Ruim parkeerterrein, makkelijk keren met de trailer. Zijn meestal keurig op tijd, als het uitloopt door een spoedgeval dan word je netjes op de hoogte gehouden. De kliniek is schoon en keurig verzorgd, ze gaan vriendelijk maar zelfverzekerd met je paard om. Je moet de behandeling direct daar afrekenen. Margreet schreef:Shockwave = shockwave
mariska23 schreef:Hoi Katja
De kosten voor shockwave therapie is 300 euro per behandeling is mij verteld. Het ligt eraan hoe ernstig de blessure van jou paard is. Maar dat kunnen ze op de kliniek zeggen hoeveel behandelingen je paard nodig heeft als ze hem hebben gezien. Bedankt voor jullie reactie.
Gr Mariska
Margreet schreef:Tenfol, ik bedoelde met shockwave = shockwave dat het niet uitmaakt in welke kliniek je het laat doen (zoals er ook al bij stond).