ps: is zijn paardemasseur misschien een optie??
pps: het is niet de hoefsmit en ook niet hoefbevangen want hij staat nie op de wei..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wat zou jij dan in mijn geval doen...zeker laten masseren dus?? er is me nog iets opgevallen..als ik hem alleen een paar dagen longeer (mocht van de arts omdat ie dan best goed loopt en anders te stijf word) dan gaat ie slechter lopen..maar laat ik hem los voor het logeren (incl bokken rennen enzovoorts) dan loopt hij echt een heeeel stuk beter dan is er maar heel weinig aan de zien...
) hij vroeg hebben er ijzers onder gezeten??ja dat is zo voordat ik hem kocht liep hij altijd op ijzers ik heb ze er onderuit gehaald omdat ik het niet nodig vond. vroeg hij hoelang die niet goed heeft gelopen toen..paar dagen..en of ik toen weer ging rijden...nou denkt hij dat randeux een andere houding heeft aangenomen die minder pijn deed...en zo loopt hij nu een jaar en krijgt daar nu dus klachten van (beide borsten en schouders en ook beetje zn hals) ook worden die groeven naast zijn straal heel snel erg diep en dus ook gevoelig nu adviseerde hij om er ijzers onder te doen met rubber die de onderkant afdekken zodat zn zolen rust krijgen en bij kunnen groeien...
hij zei dat hij dan waarschijnlijk een stuk beter zal lopen en als hij nog niet 100% goed is behandeld hij toch nog een keer zn spieren maar daar zat zeker niet de oorzaak volgens hem (omdat hij de eerste 10min aan de longe heel slecht liep en toen er iets engs voorbij kwam heel goed ging lopen
en goed bleef lopen) hij zei dat als een paard echt iets ernstig heeft dat hij niet goed blijft lopen dat hij er misschien even doorheen loopt maar dat hij daarna zeker kreupel(er) is en dat was dus niet het geval, de dag daarna ook niet