Vorige week toen ik bij haar in de wei kwam toen was alles nog goed, ik had gezien dat ze een paar wonden heeft en die heb ik toen verzorgt.
Maar toen ik zaterdag naar haar toe wilde komen om haar te verzorgen, toen deed ze heel raar tegen me.
Normaal gesproken komt ze naar me toe of kan ik haar gewoon pakken.
Maar sinds zaterdag lukt dat niet eens meer.
Ze staat continue aan dezelfde kant van de wei (aan de kant waar in een ander weiland de paarden van mijn nicht staan), als ik dan bij haar ben (en heb ik no g wel een snoepje in mijn hand) dan doet ze de oren in de nek, loopt ze een rondje om me heen en dan draait ze haar kont naar mij toe. ALs ik dan langer blijf staan, dan begint ze op een gegeven moment te twijfelen, ze wilt dan wel komen maar als ik een beweging maak dan draait ze zich heel snel om. Ik snap er zelf helemaal niks meer van

In eerste instantie dacht ik dat het door het weer kwam (veel wisselvallig weer en ook onweer), maar dat lijkt me stug. Ook dacht ik dat het misschien komt omdat ze hengstig is, maar de vorige keer toen ze dat was was ze heel erg aanhankelijk, dus daarom snap ik het niet meer.
Ik heb mijn nicht laten proberen, doet ze precies hetzelfde en zelfs mijn vriend (niet het niet zo op paarden heeft) en deed ze ook hetzelfde.
Veel mensen waarbij ik nagevraagd heb zeggen dat het een angstprobleem of een dominantieprobleem kan zijn.
Kan iemand van jullie mij misschien vertellen wat het zou kunnen zijn.
Ik ben helemaal radeloos