Ten eerste dekt hij zowat alle hengstige merries. Op de wei gaat hij meestal mestten over de mest van een ander paard. Hij is ook erg happerig.
Verder is het een ontzettende goedzak. Onder het rijden heel braaf. Je zou er zo een kleuter op kunnen zetten. Maar aan de hand erg dominant. Wandelen zonder lamme arm gaat dus echt niet. Hij is zo sterk. Banjert ook gerust over iedereen als die in zijn weg staan. Bij mij niet hoor. Hij weet bij wie hij het kan doen.
Nou zegt dat allemaal niets. Dat weet ik. Maar kan het fout gaan bij zo'n vroege castratie?
Kan het überhaubt wel met 11 maanden. Ik dacht dat de ballen pas veel later indaalden.
Hij is destijds gecastreerd omdat hij echt heel lastig was. Hij ontsnapte steeds en wilde dekken. Hij is toen naar een hengstenstal gegaan en daar zeiden ze ook dat castreren een goede optie was omdat hij zo'n ontzettende lastige hengst was.
Ik weet niet eens of het wel waar is. Maar waarom zouden ze liegen. Ik heb het ook aan die 'hengstenboer' gevraagd. En die zei hetzelfde.
Hij heeft altijd met zijn moeder gestaan en daar 'dekte' hij niet. Kan het zijn dat hij die neigingen heeft omdat hij gewoon zo vroeg gecastreerd is. Of omdat het gewoon een oversekst paard is*lol*
Ik geloof niet dat hij vruchtbaar is ofzo hoor. Maar kan er 1 bal niet zijn ingedaalt? Of iets anders waar ik zo niet aan denk of niet weet?