Ik geef hem dus 'smorgens ook een brokje als mijn paard weer naar buiten gaat. Kom ik 's avonds terug, staat dat paard helemaal opgezwollen in de wei!! Hoofd 5 keer zo dik, ogen dicht en gezwollen, lippen en neus opgezwollen, huid vol met bulten...niet meer normaal! Ik denk meteen aan een allergie voor kruiden in de wei, maar hij staat er al vanaf begin mei, dus dat kon eigenlijk ook niet. Meteen dat buurmeisje gebeld en mijn eigen dierenarts, die er binnen 5 minuten was..Hij lekker tactvol:"zo, dat ziet er mooi uit, nog nooit zo iets gezien, dat is een foto waard", terwijl dat meisje er bij staat...

Enfin, paard werd ingespoten met hoge dosering cortison en een pijnstiller, om evt. jeuk voor te blijven (hij had eigenlijk nergens last van, zo te zien, kwam lekker aangalopperen en schuurde ook niet) en de volgende dag was 'ie weer normaal. Wat bleek het te zijn: een kruidenbrokje van Hilton, waar blijkbaar iets inzat waar hij niet tegen kon!! Ik had die de dag er voor gekocht en niets vermoedend aan hem gegeven, maar hij is allergisch voor kruiden, dus vandaar die reactie!! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar je schrikt wel enorm als je bij zoiets uit komt!!