Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
bij proefdieren is nl. gebleken dat er kans is op: verhoogde bloeddruk (en dus hart&vaatziekten), verhoogde kans op auto-immuunziekten en verminderd afweersysteem, gedrags- en leerproblemen en motorische problemen. Nadat ik deze informatie afgelopen weekend kreeg ben ik erg gaan nadenken over hoe gemakkelijk je (in het algemeen) vertrouwen hebt in datgene wat de dokter zegt dat goed is. Dat geldt natuurlijk voor zowel mens als dier. In elk geval zou ik niet zomaar deze middelen laten toedienen nu ik deze informatie heb gekregen
Gail schreef:Mijn paard heeft gelukkig nergens last van, dank je! Maar het paard van een vriend van mij heeft waarschijnlijk artritis. Ik heb een artikel gelezen over dat ze bij slijmbeursontsteking en artritis vaker met corticosteroiden behandelen, maar je hoort daar zulke wisselende verhalen over!! Net als hier dus eigenlijk. Wat zijn dan die nadelige effecten van de behandeling??

JeanPaul schreef:Reeds enkele jaren heb ik een renstal in de drafsport en tot onze grote spijt moeten we ook vast stellen dat verschillend paarden last krijgen op verschillende gewrichten. Een paar weken geleden zijn we gestart met het testen van een nieuw product voor Cavalor "Artri Matrix". Dit product bevat oa hyaluronzuur, ontstekingsremmers, en bloeddoorstromings verbeteraars. We hebben nu op verschillende paarden getest en met erg goede resultaten. Dit is een voedingssupplement en ik hiervan ga je geen negatieve gevolgen hebben die je met injecties wel hebt.

Citaat:Mijn haflinger is ook ingespoten met cortisonen vanwege een slijmbeurs ontsteking, ook bij hem heeft het niet geholpen.