Homeopatische middelen Eric L.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
els35
Berichten: 247
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:20

ik heb van deze berichten het een en ander gelezen, maar het lijkt wel of sommige mensen niet duidelijk hebben dat Eric Laarakker afgestudeerd dierenarts (en acupuncturist?) is. Dus wanneer mensen het hebben over naar een DA gaan, dan hebben we het ook over deze persoon.
Steffie en Erik hebben mijn paard enorm geholpen. Mijn paard was een zielig hoopje, altijd zijn oren naar achter. Een paard die nooit blij was. Bij 7!!! artsen (ja dierenartsen) geweest. Kwam uiteindelijk bij nummer 8 (Eric) terecht. Hij kwam erachter dat de eerste halswervel scheef zat.

Mijn kat had altijd kale plekken. 1 maal bij erik geweest, hij is nooit meer kaal geweest. Hij bleek allergisch voor garnalen en dat zat in zijn voer. (hij krijgt het door de dierenartsen aanbevolen v. hills (science diet) al mijn katten (ik heb er totaal 5) deden het er super op, maar deze krijgt nu prins brokjes op advies van Erik, en het gaat perfect.

De fokker van mijn hond is er geweest, zeer lovend (hond had kale plekken zijn ook weg)

Kennissen zijn nu met een hond met artrose daar, ook zij zijn zeer gelukkig, merken na een consult al dat het beter gaat.

Met mijn nieuwe paard ben ik er preventief ook geweest, en dan zie je dat hij je niet aan het lijntje houdt, want hij is gewoon eerlijk.

Buiten dat, wat ik weleens vernomen heb is dat Erik je max 6 maal laat betalen voor een "kwaal", heeft hij vaker nodig, dan hoef je niet meer te betalen. Als iemand je aan het lijntje wil houden, dan zegt hij zoiets echt niet.

Wanneer hij je paard onderzoekt is hij er echt een uur mee bezig, een andere arts stelt de diagnose vaak binnen 5 minuten.

Kortom ik ben zeer onder de indruk van deze kliniek en hoop dat er heel veel mensen met paarden met problemen heengaan, want ik ben er van overtuigd dat hij voor veel van deze dieren en eigenaren wat kan betekenen. Hij voert uit waar hij voor gestudeerd heeft en uiteraard kan je niet alle dieren beter maken.

Flauw om een afgestudeerd dierenarts als kwakzalver af te schetsen, hij doet juist meer dan vele andere artsen, hij verdiept zich in diverse geneeswijzen en combineert het goede van deze diverse geneeswijzen.

kijk anders eens op zijn site www.holistischdierenarts.nl


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 02:04

Hmmm, denk dat een aantal dingen niet goed wordt gelezen.

Een verhaal gaat over het wel of niet werken van homeopatische verdunde oplossingen. Dat is iets anders dan een acupunctuur behandeling of kruiden! Acupunctuur bijvoorbeeld is door de wereld gezondheidsorganisatie een methode die erkend is waar mensen van beter worden. Dat is ook wetenschappelijk zo aangetoont. Of dat zo is met kruiden weet ik niet. Maar dat kruiden een bepaalde werking heeft is een feit, je kan er tenslotte ook aan dood gaan (kruiden verstrekken is niet zo onschadelijk als de meeste mensen denken).

Dierenartsen die op geheel holistische wijze werken (dus met een andere filosofie dan reguliere dierenartsen) hebben niet vaak de neiging te willen samenwerken met de reguliere collega's. Dat geldt ook zo andersom. De wijze van kijken naar een ziek/kreupel paard is heel verschillend en wordt niet altijd door tegenovergestelde partij zo gesnapt of gewaardeerd. Het is een ideaal beeld om beide kunde onder een kliniek dak te hebben. Maar, wie weet in de toekomst gaat het gebeuren.

Om over de laatste topic schrijfster wat te zeggen. Ik heb me aardig geworsteld door dit lange verhaal en tot jou opmerking toe niet gemerkt dat iemand Laarakkers een kwakzalver noemt. Er is louter en alleen gesproken over het wel of niet werken van homeopatische druppels, niet of hij wel of niet goed zijn werk doet. Er is gesproken of zijn werk wetenschappelijk bewezen te werken of niet, maar dat maakt hem nog geen kwakzalver.

Zelf maak ik gebruik van beide en hoop steeds zelf de juiste beslissing te maken wanneer voor welke kwaal naar welke toe te stappen. Mijn ideaal beeld zou zijn dat beide naast elkaar staan en mijn paard beoordelen en behandelen en dat ze daarover discussies hebben hoe mijn paard beter te maken.

els35
Berichten: 247
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:54

ik denk dat wij er eigenlijk hetzelfde over denken. zoveel mogelijk samenwerken in het belang van het paard en eigenaar. De manier is per paard verschillend dus een kliniek met beide typen artsen zou geweldig zijn.

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:02

Ook ik ben een tevreden Eric-gebruiker... Eric verwijst wel degelijk naar een regulier da en overlegt zelfs de rontgenfoto's met mij. Een van mijn paarden werd hoefbevangen en daar ben ik mee beginnen te dokteren met een regulier da (nadat deze eerst twee keer een verkeerde diagnose had gesteld, kan beuren, maar goed). De rontgenfoto's overlegd met Eric en hij was bang dat hij niks meer voor me kon betekenen. Ik ben na een aantal maanden gestopt met de reguliere medicatie omdat ze er niet beter van werd en er steeds slechter uit ging zien. (En het een kapitaal koste btw!) Twee flesjes van Eric gaan geven en nu staat mijn merrie weer in de wei gezond te zijn. Ook wordt wel eens vergeten dat de reguliere geneeswijze zoals wij deze kennen nog maar een jaar of 50 oud is, en de meeste alternatieve geneeswijzen, zoals bach bloesems, edelstenen, homeopathie enz. al 1000 en jaren oud zijn. Vroeger werden dat de reguliere geneeswijzen genoemd. Ik snap niet waarom sommige mensen zo veel waarde hechten aan 'wetenschappelijk bewijs' Als iets voor iemand werkt is het toch goed. Hoef ik echt geen wetenschappelijk bewijs voor de hebben hoor. Hoe vaak lees je niet in de krant, de ene keer suiker slecht voor je, de andere keer, neem twee klontjes 6x per dag, slank je van af. Blabla wetenschappelijk onderzoek. Sorry ik dwaal een beetje af. Iedereen mag zijn mening hebben hoor, en ik ben ook erg blij dat er gewone dierenartsen zijn, maar puntje bij paaltje heb ik de afgelopen jaren duizenden euro's aan reguliere da's uitgegeven, maanden zoet geweest, zonder ook maar enig resultaat. Vaak met alleen maar erger wordende klachten. En over het algemeen kijkt een reguliere da niet verder dan zijn neus lang is en dat is jammer. Mijn paard zat zo vast en scheef dat hij geen volte stappen kon. DA zegt gewoon: o veel longeren komt vanzelf los. Nou ik kan je verzekeren van niet. En dan heb ik het over een van de bekendere klinieken van het land. Als je vraagt of ze niet even naar zijn rug, bekken, hals kunnen kijken, wordt je aangekeken of een spook bent. Vind ik jammer...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:11

VSM, een grote fabrikant van homeopathische geneesmiddelen
die zich kan veroorloven de vereiste peperdure onderzoeken te
bekostigen, heeft inmiddels een aantal geneesmiddelen kunnen laten
registreren.

Van gerigistreerde placebo's is mij niets bekend.

Tevreden zo, Maarten21 en andere sceptici?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:43

Goed werk van VSM

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:15

Maarten21 schreef:
Beste An_J;

Je klinkt zo interessant en dergelijke, maar een simpele vraag die IEDEREEN die een BEETJE kennis heeft van de fysiologie van een paard wel kan behandelen moet kunnen beantwoorden, ontwijk je....

Je hebt je mooi verdiept in de algemene discussie, maar waar blijft nou dat bewijs van je?? dat wetenschappelijke bewijs!!! dus een groep van 100 patienten waarvan je er heel veel geneest??
is er niet.!!!!!!!!

Jullie beschouwen de wetenschap als 1 grote conservatieve atheistische grijze organisatie van mensen, die alleen maar ergens in geloven als ze alle details van werking weten.
Ik heb al eerder discussie van je gelezen met ene DGKstudent, waar in je dus beweerde dat jullie niet geloven in de manier waarop de wetenschap dingen bewezen wil hebben.
Wat ik mij afvraag is:
Hoe kun je nu in hemelsnaam de bijbel tot de grond afkraken als je deze niet hebt gelezen??
Nu wil ik de bijbel niet onteren , maar ik wil dus eigenlijk zeggen:
heb jij een cursus wetenschappelijke vorming gevolgd???
Als je dat hebt gedaan, dan kom je tot inzien dat de wetenschap niet zo grijs is en dat het berust op de allernormaalst principes van simpel nadenken.
Als ik 100 paarden met HKO behandel met met middel X en 100 paarden behandel ik met niets (of een controlemiddel), en ik zie dat bij de eerste groep er 48 paarden beter van worden, en in de 2e groep er maar 8 beter worden.... dan is het wetenschappelijke bewijs toch geleverd???

Het feit dat Eric Laarakker het zo druk heeft, wil niets zeggen.... als ik heel veel mensen met een biostabiel kettinkje van de TV reclames zie lopen, wil toch niet zeggen dat het helpt???
Een DA staat heel vaak met de rug tegen de muur, aangezien hij op een gegeven moment ook is uitgespeeld, en de eigenaar moet zeggen niet meer te kunnen doen. Meeste eigenaren raken dan zo teleurgesteld in de DA, en gaan al snel naar een Laarakker.

En je reactie op het bericht van Mist was voor mij niet bepaald overtuigend dat je je standpunten kon verdedigen...
Waar is jouw bewijs dan???
Niet zo halfslachtig met: als het aan Laarakker lag werden al heel veel paarden geslacht. zo ken ik er nog meer die dat wel niet hebben voorkomen (bv goed opgeleide gedragsdeskundigen, aangezien meer dan 25% vd slachtpaarden worden geslacht wegens gedragsproblemen.... mooi he die cijfers... kun je meer mee dan je denkt)...

NOu goed... het is wat... die discussie


OMG
Als Eric dit eens zou lezen, en dan zou weten dat diezelfde diergeneeskunde student een avond braaf bij hem in de praktijk zat een jaar later om toch eens te gaan kijken hoe Eric te werk gaat hahahahah.

Enne, DGK student=Maarten21

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:47

Ik wil even reageren op het al of niet werken van homeopatische druppels.

Men noemt de homeopathie placebo effect.
Maar zijn er ooit onderzoeken gedaan naar het placebo effect bij dieren?? Naar mijn idee kan die er niet zijn, omdat een dier niet kan beseffen dat hij een middel binnen krijgt!
Waarom werken homeopatische middelen dan wel bij dieren?

Maarten: jij vraagt om onderzoek op 100 patienten met homeopatische middelen.
Deze onderzoeken worden gedaan met reguliere medicijnen, omdat die medicijnen voor een KLACHT gegeven worden.
Geef 100 mensen een zelfde medicijn voor hoofdpijn en kijk bij hoeveel mensen de hoofdpijn onderdrukt word?
Het probleem bij het onderzoeken van homeopatische middelen is dat er niet 1 medicijn is voor 1 klacht.
Al zijn er 100 mensen met hoofdpijn, krijgen deze mensen in de homeopathie niet allemaal het zelfde medicijn, om dat er gekeken word naar de persoon, niet naar de ziekte! Dus kan je nooit onderzoeken of 1 middel werkt tegen bijvoorbeeld hoofdpijn.

Over het potentieren (verdunnen en schudden) is idd weinig duidelijk. Het gaat er om dat een individu ziek word om een reden op onstoffelijk niveau (dus niet fysiek)en dus daar behandeld moet worden. Maar ik ga hier niet verder op in, anders vinden jullie me straks zweverig

Ik zelf heb erg goede ervaringen met homeopathie zowel voor mij als voor mijn dieren.
Toen ik jong was heb ik een aandoening gehad aan mijn nieren. De reguliere artsen deden van alles, maar niks werkte. Totdat ik bij een homeopaat kwam en ik er nooit meer last van heb gehad.
Ik kijk het per kwaal aan. Maar over het algemeen , als het niet spoed is, probeer ik het op te lossen met homeopathie, maar dat betekent niet dat dierenartsen on misbaar zijn! Denk bijvoorbeeld aan grote wonden ed, dan ga ik toch echt naar mijn dierenarts!

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:15

Botervlieg schreef:
VSM, een grote fabrikant van homeopathische geneesmiddelen
die zich kan veroorloven de vereiste peperdure onderzoeken te
bekostigen, heeft inmiddels een aantal geneesmiddelen kunnen laten
registreren.

Van gerigistreerde placebo's is mij niets bekend.

Tevreden zo, Maarten21 en andere sceptici?


Registratie zegt helemaal niets over het al dan niet werken van een middel, enkel over de kwaliteit en veiligheid van wat de producent levert. http://www.efarma.nl/pages/actueel.asp?TXKEY=2001120501
http://www.efarma.nl/pages/selectcat.asp?SC=HM
Verder kan alleen maar gezegd worden dat het wetenschappelijk bewijs voor enige werking van homeopathie nog altijd ontbreekt, en voor mij is daarmee de kous af, maar het staat natuurlijk iedereen vrij daar het zijne van te denken.
Maar denk daar wel eens aan voor je een zieke mens of een ziek dier homeopathisch gaat behandelen zonder een reguliere arts te raadplegen.

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:04

Nogmaals, de meeste, zo niet alle mensen halen eerst een reguliere da bij hun paard en pas als deze het niet meer weet gaan ze naar een homeopaat, En nogmaals: Erik IS dierenarts.....!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Homeopatische middelen Eric L.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:09

Ik zet een slotje. Dit is een topic van 2004.