Amber loopt sinds een aantal maanden weer een flink aantal keren per week mee met o.a.lessen, buitenritten en crossjes. Haar conditie is absoluut gegroeid hierdoor en haar dikke buik enorm geslonken.
Een probleem wat nu de kop op steekt is dat ik haar niet meer vooruit te branden vind. Eergister met de springles was ze tussen de hindernissen door zo verschrikkelijk moeilijk in een actief galoptempo te houden dat ik de kleur van een tomaat zeker wel naderde. Terwijl ze springen juist heel leuk vind..
De volgende dag kreeg ze sinds jaren weer hoefijzers onder (rondom) en reden we weer van de manege naar huis en alweer was er geen tempo in te krijgen. En misschien verbeeld ik het me maar ik heb het idee dat ik aan haar ogen zie dat ze futloos/energieloos is.
Mijn vraag is daarom: hoe krijg ik haar weer wat energieker? Ik heb wel gehoord dat haver voeren goed is.. en hoe zou het zitten met zouttekort(ze likt altijd als een bezetene overal aan)? Ze krijgt volgens mij een onderhoudsbrok, daar zou dan toch genoeg aan zout en mineralen in moeten zitten?
Ik weet het dus eventjes niet meer.. en ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast heel erg bedankt! Femke