Ik heb hem inmiddels al een vitamine stoot gegeven en hij is net ontwormt met Eqeust, maar dit lijkt niet te helpen.
Vandaag is de dierenarts erbij geweest en die heeft naar zijn longen geluisterd. Dat was foute boel, helaas. DA denkt aan bronchitis, maar om andere dingen uit te sluiten heeft hij ook even bloed geprikt (ik krijg maandag de uitslag).
Mijn paard heeft echter helemaal geen last van snotneusen en niemand heeft hem ook maar een keer horen hoesten. Ook tijdens het werk hoest hij niet.

Gister liet ik hem vrij springen, normaal gesproken springt hij dan ruim 70 centimeter, maar ik wilde het wat rustiger aan doen, ongeveer 50 centimeter. Na drie sprongen stond ie te hijgen als een oude knar en na tien minuten was hij nog niet op adem.

Je ziet dat zijn ademhaling wat oppervlakkig en snel is en dat hij heel erg pompt vanuit de flanken.

Ik had wat topics opgezocht over bronchitis, maar al die paarden hoesten of hadden een snotneus of slijmvorming. Dat heeft die van mij helemaal niet, weet iemand wat dit kan zijn (als het geen bronchitis is).
Groetjes Koetjespaard