Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marijn4045 schreef:Zou het geen hoefzweer kunnen zijn? Die komen heel plotseling op en daar is een paard heel erg kreupel op (het goede nieuws is dat ze meestal eenvoudig zijn te genezen). Ik zou morgen zeker even een VA laten komen.

Marije_jiplover"]
[quote="crossmonster schreef:een dierenarts kan ook een hoefzweer eruit snijden... alleen de hoefsmid is goedkoper

of ja had het liefst gehad dat er niks met haar was, maar ik vond dit wel heel raar. Op de rechte stukken zag je bijna niks, ze trok wat met haar rechtervoorbeen. Later op de linkervolte helemaal niks (ja heel klein beetje trekken) maar toen we op de linkervolte gingen was het goed mis. Toen wist de DA het al snel genoeg. Dus hij ging zoeken in haar hoef.
en zag daar een zwart kanaaltje door lopen. Dit was dus de hoefzweer. Hij heeft er zoveel mogelijk uitgesneden tot hij in het leven zat. Daar zag je nog een beetje doorgaan, maar hij wilde nog niet verder gaan.
meegenomen om jullie ook wat te laten zien hoe ze er nu bij loopt. Ben ook even met haar naar de wei gegaan zodat ze toch wat zonlicht zag, wat frisse lucht had en even lekker kon grazen. Heb dus ook nog andere foto's gemaakt die ik in een ander topic zet [ITP] Mijn "gewonde" paardje

Vonnie84 schreef:Hoe deed Solide het op de trailer? Was ze 'rustiger' als toen op de vrachtwagen? En bij welke dierenarts ben je geweest?

adriana schreef:Zo die zit best ingepakt! Een hoefzweer knapt inderdaad vaak snel weer op.