Niet gedekt, maar haar uiers worden steeds voller

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:38

Lindy schreef:
Voor zover ik weet is Rinkja nooit gedekt, maar ze krijgt steeds meer uiers. Langzaam aan wordt het steeds voller, en haar buik is ook dik, terwijl ze niet zo veel voer krijgt en elke dag beweging krijgt. Nou heeft Rinkja natuurlijk zomaar een hangbuik, maar als ik naar het eten en beweging van de afgelopen maanden kijk, zou ze niet zo dik hoeven te zijn. Maar vooral die uiers vind ik raar, de laatste tijd ben ik wel met Rinkja op veel plaatsen geweest. Maar ik kan me niet iets herinneren waar ik haar even alleen heb achtergelaten, en waar ze gedekt zou kunnen zijn. Eigenlijk is drachtigheid gewoon uitgesloten, maar wat zou het dan zijn? Schijnzwangerschap? Ik merk vrijwel nooit iets van haar hengstigheid, ze wordt bijna niet door haar hormonen beinvloed, dus dat kan ik me ook niet goed voorstellen. Er is wel een ruin op stal, het kan toch niet dat die niet helemaal goed gecastreerd is? Verward
Best wel raar allemaal, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt, of hebben jullie merries dat ook wel eens, dat het toch een soort van schijnzwangerschap is?

Wij hebben dit ook meegemaakt, opletten schijndracht! Behandeling door de veearts nodig. Om dit in de toekomst te vermijden is 1 veulen trekken de gemakkelijkste oplossing.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 13:42

Wat bedoel je? Bij schijndracht is toch geen behandeling noodzakelijk?

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:49

Het is een hormonale storing, behandeling is beter

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:50

Ook moet je gaan opletten voor uierontsteking, er wordt melk geproduceerd zonder dat het nodig is OPLETTEN

Romero

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: berlikum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:46

hahaha romero nog zaadproducent Haha! whaha

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:26

Romero schreef:
hahaha romero nog zaadproducent Haha! whaha

Het zou kunnen. Sommige hengsten worden niet goed gecastereerd. Het zou in dit geval alleen een beetje laat zijn om er nog eens achter te komen Tong uitsteken
Nou ja we zien t vanzelf als we straks een combinatie van een romero X Rinkja in het weiland zien lopen.. (Raar veulen zou dat worden Scheve mond *LOL*)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 10:52

Bloos! Daar wil ik niet eens aan denken! Arme Rinkja Rolleyes