Homeopathie en Wobbler

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 09:36

Heeft iemand hier resultaten gehad betreft homeopathie bij een paard met Wobbler?


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 10:05

Moet je Desiree vragen, die heeft er ervaringen mee. Stuur haar maar een PB

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 10:26

hoi, zal vast reageren:
homeopathie bij wobblers helpt geen ene reet. MAar ik weet wel een adres waar iemand je evt. zal kunnen helpen. MAar als je paard een wobbler is uit erfelijkheid, dan zal er weinig aan te verhelpen zijn. Is het echter ontstaan door trauma, dan is er wel hoop. In belgie is overigens een veearts die het operatief kan verhelpen, maar het is doorgaans alleen bij renpaarden en dravers gedaan. omdat van die paarden nooit lengtebuiging wordt gevraagd zoals bij springers en dresuurpaarden.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 11:10

De oorzaak bij mijn paard weet ik dus niet. Het zou
kunnen komen dat ze Rhino heeft gehad als veulentje maar ik heb haar vanaf 4 1/2 maand en ze is nooit duidelijk ziek geweest. Dus het zou kunnen dat ze of ooit gevallen is maar dat lijkt me sterk want dan zou het op de een op andere dag opgetreden moeten zijn dus ik denk dat in de groei iets niet goed is gegaan. Ik heb Bioscan gedaan omdat dat bij een ander paard van mij goede resultaten gaf bij een schouderblessure maar in dit geval ben ik er niet zo veel mee opgeschoten. Ik weet van die operatie ben ook lid van Bit maar dat is geen optie voor haar omdat ze ook ocd heeft in lichte vorm hoewel dat op de foto's niet duidelijk te zien is. Voor recreatie gaat ze nog goed mee en ze is ook pas drie jaar. Zou je mij een pb willensturen
met het adres die mij eventueel zou kunnen helpen.
Bedankt zovast.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 11:57

Desiree bedoel jij Rodinde?
Na alle evrhalen wbt Wobbler is mij duidelijk geworden dat je mazzel moet hebben wil het nog ooit goed komen. anders idd als het niet al te erg is door een operatie in belgie hopen dat het een leuk recreatie paard kan worden voor lichte buitenritjes.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 14:12

Voor recreatie is ze nog goed geschikt want ze heeft geen ernstige vorm alleen galop onder het zadel daar beginnen we voorlopig nog niet aan maar in de wei galoppeert ze ook gewoon.Hoewel galop
toch haar sterkste kant al niet zal zijn omdat ze een kruising Fries is. We maken nu stapritten buiten
lekker door de bossen en af en toe een klein beetje draf. Haar staartactiviteit wordt al wat meer en ze wordt ook steeds beweeglijker in de wei en ze is altijd braaf en vrolijk dus ik heb ook niet het idee dat ze erzelf veel last van onder vind.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:29

Dan zou ik toch de gok nemen en naar Rodinde gaan. Als het allemaal mee valt lijkt me de kans groter dat het goed zou komen.
Ik was bij Rodinde toen er zo'n paard werd binnen gebracht. Ik hoorde haar zeggen dat hoe vroeger je er mee komt hoe groter de kans dat ze er nog wat aan kan doen.
Misschien kun je haar eens bellen en vragen wat ze denkt te kunnen doen. Ze is daar heel eerlijk in, als het niet beter kan worden zegt ze dat ook. Misschien niet altijd even fijn om te horen maar wel het eerlijkst.

Succes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:54

Het is inderdaad rodinde die ik bedoelde Kim. Inmiddels heeft ze haar adres en door jouw reactie en door die van adrienne zal ze in ieder geval wel aangemoedigd zijn om contact op te nemen met Rodinde. MAar zoals ook Kim al zei, er is aan het wobblersyndrome in verre weg de meeste gevallen niets te doen. Ik heb er met veel mensen over gesproken, met de fysiotherapeut van Iones (guy blom, die wekelijks samenwerkt met de faculteit diergeneeskunde in Utrecht), met verschillende veeartsen en paardenmensen (omdat ik zwaar gefrustreerd was door mijn eigen ervaring). De ervaringen hebben meestal een negatieve afloop. Maar ik zou het toch leuk vinden als Nathalie ons liet weten hoe het verder verloopt met haar paard.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 11:18

Ik heb het er een zaterdag met de Homeopaathe over gehad die mijn andere paard behandeld en zei dat ze al meerdere Wobblers goed heeft kunnen helpen . Ik heb nu een milk gehad genaamd multimilk (recept van Eric Laarakkers) en daar moet ik nu haar hals mee insmeren en even kijken hoe ze daar op reageert. Kraken daar ging ze niet aan beginnen want dat vond ze te riskant bij een Wobbler. En dan gaan we straks verder kijken. Ik laat weten hoe het allemaal verder gaat.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 08:10

geloof je het zelf. Wobbler beter worden door het insmeren van een 'wonder' melkje op de hals!!!!! Lijkt mij wel heeeeeel erg vaag. Dus als ik een hals/rug probleem heb zou dat ook helpen met zo'n melkje???
Kraken lijkt mij inderdaad ook niet verstandig, maar wel eens gedacht aan fysio of accupunctuur (Rodinde bv?). Lijkt mij concreter dan een melkje. Wie is die homeopaathe dan??

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 08:52

Eleonoor heeft gelijk.
Een wobbelaar heeft een onderbreking in zijn zenuwbanen (bv een beschadiging door een ongelukkige valpartij).
Het heeft geen zin om daar aan de buitenkant iets op te smeren. Die zenuwen en zenuw banen kunnen niet herstellen zolang ze geklemd zitten en de wervels dus niet goed achter elkaar staan. Het zit vaak in de nek maar dat hoeft niet persee geloof ik.
Ik denk echt dat het het slimst is bv Rodinde, echte dierenarts met ervaring in manuele therapie, te raadplegen.
Nu ben je aan het rommelen met "wonder middeltjes" en verlies je kostbare tijd die het verschil tussen herstel en geen herstel kunnen uitmaken. Hoe langer zenuwen geklemd zijn hoe groter de schade en hoe minder kans op ook maar een beetje herstel!!
Het is natuurlijk jou keuze maar ik zou niet meer langer gaan lopen klungelen met zalfjes en proberen het dier zo snel mogelijk op een plek te krijgen waar er serieus naar gekeken wordt. Maar ja, dit is mijn mening. Het is jou paard dus jou beslissing.

Groetjes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:05

tja, het is toch zonde van je geld hoor. Laat het paard nou goed behandelen, en hou anders je goeie geld in je zak want je paardenhobby kost zo ook al geld genoeg.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 09:26

Nee natuurlijk geloof ik niet dat die milk helpt te genezen maar er is niks wat haar echt zal genezen alleen een operatie misschien maar het gaat mij of ik er verbetering in kan krijgen . Ik weet ook wat Wobbler inhoudt en ik weet ook waar het bij haar zit alleen de oorzaak bij haar weet ik niet of het door Rhino of een val of iets dergelijks komt. Naar mijn idee is er bij haar in de groei iets niet goed gegaan omdat het allemaal geleidelijk ging en het gewoon een onhandig veulen leek. Opereren is voor haar geen optie omdat ze ook lichte ocd heeft. En als ze niet verbeterd is er ook niks aan de hand want ik heb er een leuk recreatiepaard aan maar ik wil dit nog proberen. Ik heb zeer goede resultaten gezien van de homeopaathe die nu mijn ander paard behandeld en een ander paard op stal heeft
behandeld dus ik wil met haar verder. Er is al een keer deskundig na haar gekeken door een dierenarts en daar kom ik niks verder mee dus dit probeer ik nog en als het niet baad dan schaadt het ook niet alleen mijn portemonnee maar dat is mijn keus. En over Rodinde ik heb veel verhalen over haar gehoord goede en slechte maar ik heb weinig zin om met allerleu verschillende mensen bezig te zijn en ik heb vertrouwen in de vrouw die nu komt omdat ik van haar wel goede resultaten heb gezien. En ik verwacht niks maar wacht af.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 10:06

Deze Homeopathe is trouwens ook docente klassieke homeopathie en geeft les aan verschillende scholen o.a I.S.P.H (international school proffesional horsemanship).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:03

Het is jou goed recht om dat te doen met je paard wat jij het beste acht. Ik denk dat iedereen wel zo over denkt. Maar een homeopaathe die op deze manier te werk gaat, ik zou toch een sterk over nadenken of dat inderdaad niet leegtekken van je bankrekening is. Ondanks haar goede staat van dienst.
Een homeopathische behandeling moet redelijk snel aanslaan en een behandeling door zo'n persoon mag niet langer duren dan max 5 bezoeken. Duurt het langer dan is het alleen maar geld trekkerij. Het is niet een loze opmerking van mij, maar homeopathie slaat aan of niet, dat merk je binnen paar weken, merkt je niets dan werkt het niet!.

Vergis je niet, ben zelf ook voorstander voor homeopatie, maar heb wat zeer slechte ervaringen met oneindig nodeloos doorgaan met behandelen, vandaar.

Succes met je paard

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 12:23

Dank je wel. Maar deze vrouw heeft in een paar behandelingen zeer goede resultaten gehad bij een paard gehad waar ze op de kliniek niks meer mee konden. Mijn andere paard heeft na twee behandelingen ook al zeer vooruitgang en een prettige bijkomstigheid is dat ze stukken goedkoper is als Rodinde wat ik heb gelezen en ze komt naar de stal en is zeker ruim een uur bezig.Ze is recht voor de raap en draait niet om de dingen heen wat ik zeer prettig vind.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:47

Met BioScan zijn er ook heel veel goede resultaten geweest bij Wobblerpaarden. Voor zover ik weet zijn er paarden mee genezen. Zeker het proberen waard. Veel succes!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 14:01

Hoi Nanouk,

Ze heeft 4 behandelingen met Bioscan gehad en ze is daar niet veel mee opgeschoten. Tijdelijk ging het toen iets beter maar weer snel was ze hetzelfde als voor de behandelingen. Ik had namelijk met mijn andere paard goede resultaten met Bioscan i.v.m een schouderblessure dus ik vond het in ieder geval de moeite waard. Jammer dat ze er alleen weinig mee opgeschoten is. Maar bedankt voor je reactie.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:26

Toch denk ik dat je er goed aan doet echt naar de oorzaak te laten kijken. Misschien is het wel een stimulerend zalfje maar geloof me als de blokkade ,die er waarschijnlijk zit, niet weg wordt gehaald is de kans dat het zalfje werkt NUL!!
Dit is niet een door mij verzonnen iets maar ik zit zelf in de medische wereld en kan zo rond vragen hoe het in elkaar steekt. Zonder de oorzaak weg te nemen kunnen die zenuwbanen NIET herstellen. Hoe je ook smeert!
Het is jou goed recht om die homeopaat te vertrouwen maar in dit geval vind ik het op zijn minst vreemd dat ze niet naar de oorzaak kijkt maar gewoon dingen aan neemt en jou een smeersel aan smeert (hi hi ).
Je zult van mij niet horen dat het niet kan werken hoor. Als je ons verslag van de dag Bulli Bulli leest dan zul je zien dat ook wij met een nog niet in Nederland getest middel tegen hoefkatrol onsteking bezig zijn. Maar dan wel onder begeleiding van een goede dierenarts en niet zonder eerst alles tegen elkaar af te zetten en de mogelijke oorzaken weg te nemen. Je moet altijd eerst de oorzaak weg nemen anders kun je het schudden!! Dan geneest er niets!

Veel succes met je paard. Ik hoop dat het allemaal, zo ver mogelijk, toch goed komt.

Adrienne

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 08:02

De oorzaak zou in haar geval waarschijnlijk alleen weggenomen kunnen worden door een operatie die in Belgie word gedaan maar dat is geen optie voor haar. Ze heeft mij dit niet aangesmeerd maar zolang gegeven om te kijken of het verlicht of er in ieder geval op reageert want ze heeft haar nog niet onder behandeling dus ze heeft haar nog niet verder onderzocht want ze is met mijn andere paard bezig. Bedankt voor je reactie .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: QuintyKelly en 13 bezoekers