Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
toen hebben we egyptische zalf gebruikt om het te genezen!!! Hielp prima, was zo over. Mijn vorige smid (is helaas ge-emigreerd, maar geukkig weer een fijne smid gevonden) heeft een vriendin van mij onverdunde jodium aangeraden toen de rotstraal bij haar paard maar niet over ging (zij had zelf andere smid) en dat hielp ook erg goed! Maar het belangrijkst blijft een goed stalklimaat, stalbodem mag zeker niet te nat zijn! En als je paard veel buiten komt dan moet je goed op de voetjes letten en zodra de voet (zool/stralen) dan een beetje zacht begint te worden doe ik er een laagje teer op. Doe ik trouwens niet als de smid bijna moet komen, lijkt me zo lastig bekappen, zo'n hard hoefje...
Citaat:Op 2001-10-10 22:10, schreef Manon 2:
Egyptische zalf helpt wel, maar zodra ik er mee stop is de rotstraal binnen 2 weken weer terug. Teren vind ik niks zolang het niet helemaal weg is. Ik ben bang dat ik het afsluit en dat het dan binnen verder rot.
Mijn smid zegt dat ik me niet druk moet maken en hij komt het netjes bijkappen als ik dat wil (tussen de beslaan-beurten door) en dat is fijn.
Die van mij heeft rotstraal in de middelste straal richting de hoefballen. Ik ben nu al een jaar bezig maar het gaat gewoon niet écht weg.
!
(is erg giftig!)
)
! En tot nu toe ook niet meer terug gekomen (is nu ong. 10 mnd geleden).