peesproblemen: behandelen of naar de slager???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:58

pearl_tje schreef:
Je weet van te voren best wel waar je aan begint als je een paard koopt ook dat ie een keer een ongeluk kan krijgen, en dat het dan veel geld gaat kosten dat weet je van te voren als je van jezelf weet dat je het geld dan niet kan opbrengen neem dan a.u.b. geen paard en ga op een manege rijden..

Als je het paard met een behandeling er weer bovenop kan helpen dan doe je dat..


Ja ok maar als de behandeling meer gaat kosten as het hele paard je ooit gekost heeft dan wordt het toch anders vind ik. En dat geld hebben maar weinig mensen apart verstopt onder een tafelkleedje liggen voor het geval dat.

Ik maakte toen de keuze van niet behandelen en of dat de juiste was weet ik niet. Op het moment is ze goed maar ik weet niet hoe het er van binnen uitziet en hoe het eruit had gezien als ik haar wel had laten behandelen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:05

klopt maar toch, jij had het zo dat het paard tenminste nog lekker op de wei kan staan.. maar als iemand een 50% kans krijgt dat het beter kan worden pak je die kan met beide handen aan vind ik.. daarom kan je een paard ook beter verzekeren dan krijg je nog iets vergoed ..

Maar het is ieder zijn eigen keuze ik zou het toch altijd proberen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:08

Hier wordt er overigens vanuit gegaan dat het paard na de stalrust weer voldoende is opgeknapt.
Maar dit is het topic:
mightymuts2 schreef:
Mijn draver heeft een diepe buigpeesletsel en een chronische ontsteking in de sesamschede.Ze moet een jaar revalideren en hopen dat het goedkomt. Sport is al afgekeurd, dat zal ze nooit meer kunnen.Ze staat nu stil in haar box weg te kwijnen. ( zometeen is het 30 graden, staat ze daar) De bespiering is eraf, de huid is slecht, ze loopt slecht. Moet ik dit alles doen om haar in leven houden? Wat zou het beste voor het paard zijn.? Ik heb er zelf een heel dubbel gevoel over. Maar het is wel mijn maatje geweest voor 6 jaar. Ik wil doen wat voor haar het beste is.
Er is geen %getal gegeven door de behandelend dierenarts of het weer goedkomt. In de praktijk is het vaak een langdurig slopend proces.


Dus doe je dit je paard ook nog aan als de kans op herstel vrij klein is?

In het geval van Suzanne F ging het nog om een jonge merrie die ook nog een redelijke hoge fokwaarde heeft met alleen peesbeschadigingen (toch?), dit lijkt mij dus een compleet ander geval.

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 12:44

je hebt zelf zeker geen eigen paard.....................
..en heb je wel alles gelezen??? dan lees je nl dat het geen geldkwestie is..!!!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 12:50

bericht hierboven is voor pearl-tje en hierbeneden ook.
En de verzekering betaald ook niet alles hoor!!! Ik ben nl verzekerd en moet 25% zelf betalen. Het is dus niet zo dat ik alles te duur vind(behandeling enzo) en dat ik haar daarom niet wil behandelen. Dat is echt onzin. 75 % van alle kosten worden vergoed dus ik heb zeker wel nagedacht toen ik dit paard kocht.........................

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:56

mightymuts2 schreef:
je hebt zelf zeker geen eigen paard.....................
..en heb je wel alles gelezen??? dan lees je nl dat het geen geldkwestie is..!!!


Nope idd niet.. Maar rij wel al een gehel tijd een paard voor iemand anders. Maar het gaat er niet om of ik wel of niet een paard heb. Antwoord op jou vraag ja ik heb wel alles gelezen maar ik zeg ook niet dat het in jou geval zo is maar bij sommige mensen die hier reageren heb ik wel het gevoel. En als ik dat heb zeg ik het Haha! Mening mag je geven.

En als jij even op de eerste blz kijkt van dit topic weet ik best wel wat jij meemaakt Bloos

Een oud stalgenootje haar paard, die had de gehele pees doormidden heen, er moet dus nog eerst een stuk van die pees af voordat hij aanelkaar kon worden gemaakt. Dat is gedaan en vanaf dat moment kun je de pees vergelijken met een elastiec als je die oprekt en dan vastknoopt kunnen ze ook zo knappen, zei had een 50% kans op genezing. Crossen kon ze sowieso wel vergeten en springen ook.. maar een leuk dressuur paard kon het toen misschien wel worden.. 14 maand revalidatie en stalrust elke dag been afspuiten en bandageren was het toch niet goed gekomen.. Toen heeft zij de keuze gemaakt het paard weg te doen, paard mocht niet meer in de wei niet gek doen eigenlijk niks meer.. Maar ze heeft het wel geprobeerd Ze had 50% en ze heeft het geprobeerd

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:59

paard bij ons op stal(bijrijdpaard) had het ook, is een paar keer ingespoten, ging het iets beter. toen is hij een halfjaar op het land gegaan, liep steeds beter maar de eigenaren wilden er niets meer aan uitgeven , is later nog naar de slager gegaan... Verdrietig

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 17:15

Ik had een pony waar de pees van doormidden was geraakt door een ongeluk, we hebben getweifeld maar omdat ze heel erg lang in het gips moest en daarna alleen nog maar op de wei kon staan hebben we besloten haar in te laten slapen. Ik denk dat als je dit goed laat komen, je er dan gerust nog wel mee rijden kan en het dan misschien nog de moeite waard is. Of misschien het ik het fout, je bent er zelf het dichste bij en je ziet hoe je paard er tegenaan kijkt maar dit denk ik.
En je keus is natuurlijk altijd de juiste!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:08

hoi mightymuts2,

ik heb ook een draver van 13 jaar waarbij 19 april Desmitis aan beide achterbenen is vastgesteld.

beide pezen zijn niet 100% maar zijn rechter pees is 3x zo dik als normaal.

er zijn foto`s gemaakt en een scan en ik ben me rot geschrokken om hoe de pees eruit zag.

de rechterpees zit vol schaduwplekken en zwarte rondjes[gaatjes]
dat hij daar nog mee heeft kunnen lopen.

nu pas sinds hij op rust staat en medicijnen heeft worden de benen dik.

ik ben vanmiddag langs geweest hij had zijn uurtje op de verharde weg en het afspuiten achter de rug,nou die benen zijn toch warm en dik dat wil je niet weten!

ik moet pas over 3mnd terug voor foto`s maar ik bel hem maandag als het zo blijft.
dit ziet er echt niet goed uit.

er was bij mij wel gezegd dat als de pees over 3mnd niet geslonken is het toch wel het einde van het paard is.

het is een draver die ontzettend graag loopt en die kan je niet alleen maar laten staan en uurtje mee stappen.
dat lukt nu na 2 weken soms met moeite.
hij wil zo graag!

en bij hem zijn ze benen waarschijnlijk op de baan al aangetast,er is ook ooit een griffelbeentje verwijderdt.

wij hebben hem nu 8jr in ons bezit,eerst 6,5jr van mijn vriendin en hij heeft heel weinig gemankeerd gelukkig.

het is een moeilijke beslissing die genomen moet worden maar mijn vriendin en ik zijn het er wel over eens dat hij het naar zijn zin moet hebben en zonder pijn anders.......

daar wil ik nog maar niet aan denken.

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:11

Ik vind dat je ten alle tijden eerlijk moet blijven tegenover het dier waar je verantwoordelijk voor bent.
Het paard je snapt echt niet waarom hij met pijn nog door moet lopen.
Je krijgt hem echt niet aan zn verstand dat het heeeeeel misschien over een half jaar, een jaar of twee jaar wel iets beter gaat.
Een goed tehuis voor hem zoeken vind ik helemaal super oneerlijk, misschien hebben die mensen nog een beetje plezier van hem, pffff, je zadelt ze op met de ellende die je zelf niet aankan!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 23:21

hoi mirgino.
Mag jij een uur stappen??? Ik maar 10 min nu.Jij zit dus in het zelfde schuitje als ik,maar bij jou is denk ik de pees nog erger aangetast. Wat ik het moeilijke aan alles vind is dat als de peesbeschadiging blijft, maar op een weilandje mischien na een lange tijd over gaat is om dan toch de beslissing te nemen om haar te laten inslapen.Als nu over 5 weken blijkt fdat de pees niet verbeterd is of verslechterd dan is de keus inslapen. Dat staat nu wel vast, maar als er verbetering inzit,wat is dat dan voor verbetering. Is 10 % genoeg bijvoorbeeld??En als er 30% verbetering inzit wie zegt me dan of het %aantal stijgt in de loop van der tijd of niet. Mischien blijf je altijd op 30 % zitten. Het is echt een rot keuze, De moeilijkste die ik ooit in mijn leven heb moeten maken. Dat zal voor jou wel hetzelfde zijn. Sterkte en laat even wat horen als je meer weet. Dan doe ik dat ook. Over 5 weken ongeveer(ik moet nog een afspraak maken) weet ik meer.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:26

Mijn draver heeft als 4-jarige ook flink letsel opgelopen aan de diepe én de oppervlakkige buigpees. En niet door het koersen, maar tijdens verstappen tijdens een rustig ritje onder het zadel...

Ik ben blij dat ik haar niet naar de slager heb gebracht, we hebben 9 maanden uitgetrokken voor het herstel. Dat is nu 14 jaar geleden. Ze heeft als 5-jarige nog gekoerst, terwijl 2 dierenartsen hadden voorspeld dat ze nooit meer in de baan zou komen. Ik ben blij dat we er destijds de tijd voor genomen hadden, had dit paard nog niet willen missen Lachen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:28

We hebben een paard op stal staan die 5 jaar geleden ook een gescheurde pees had...paard stond op de nominatie voor de slager. Is door mijn instructrice gekocht, leeft nog steeds en wordt recreatief gereden.
Het paard heeft een jaar de tijd gehad om te revalideren. Gedurende die periode is ze gedekt, en heeft ook met veulen aan de zijn op het land gestaan.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:04

de pees bij gino is niet gescheurt,ik denk dat dat een groot verschil is.

een gescheurde pees kan weer aangroeien maar een pees die chronisch ontstoken is en waarbij het weefsel vol zit met schaduwplekken en gaatjes daar wordt het verhaal toch anders

je kan geen ene peesblessure met de andere vergelijken.

ik moet er inderdaad elke dag een uur mee stappen.

ik moet in juli terug en dan is het het zelfde verhaal als bij jou,als de pees niet verbeterd is is het einde paard.

klinkt erg hard maar volgens de deskundigen wel het beste voor het paard.

ik laat hem niet met pijn rondlopen in de hoop op ``ooit`` een beetje genezing of voor mezelf omdat ik hem zo graag wil houden.
dat is tegenover het paard niet eerlijk.

wij hebben hem 8jr en dit is geen paard die je op de wei zet of waar je alleen mee mag wandelen,dan wordt hij diep ongelukkig het is een loper een werker.

we houden elkaar zeker op de hoogte,en ook heel veel sterkte
dat zullen we zeker te weten nodig hebben.

groet mirjam

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 12:41

Nu nog 1 maandje voordat er weer een echo wordt gemaakt.Hoe dichterbij die datum komt hoe meer de stress toeslaat. Ik had 3 maanden bedenktijd en dacht daar genoeg aan te hebben,maar.................
Het enige wat ik nu besloten heb(en dat had ik al vanaf dag 1) is dat als het niet verbeterd of verslechterd is laat ik haar inslapen. Maar als er wel verbetering is wat dan??? Wat voor verbetering ga ik door en wat voor verbetering niet. Ik ben bang dat ik dit op de dag zelf pas kan beslissen. En die dag komt nu akelig dichtbij. Mighty is er niet slechter uit gaan zien,maar de linker achterbeen blijft dik en sinds ik 10 min per dag stap rechtsachter ook.Stalbenen lijkt mij uitgesloten anders had ze dat de eerste maand ook wel gehad. Afwachten maar...........

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:16

gino mag wel in de wei overdag.
eerst stond hij apart maar dat beviel hem niet,hij was erg onrustig liep maar heen en weer,hij ging een keer iets te hard en toen lag hij ondersteboven.
toen heb ik hem maar weer bij zijn maatjes in de grote wei gezet en dat gaat prima.
de zalf die ik had was hij allergies voor daarom werden zijn benen steeds zo dik ,nu smeer ik wat anders en dat gaat een stuk beter.

warm zijn ze nog wel een beetje en vocht zit er ook nog in maar niet zo heel erg meer.

mijn dierenarts vindt dat hij veel moet lopen om de pees te laten slinken en te irriteren,schijnt goed te zijn voor de genezing.
laten we dat maar hopen.

en inderdaad 3mnd lijkt lang maar die zijn zo voorbij.
en de keuze blijft altijd moeilijk,gelukkig heb ik een fijne dierenarts die weet wat ik wil.
en hij zal mij zeker helpen om een beslissing te nemen.

maar ik zal duimen voor je paard,nog even volhouden!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 13:29

Nog 3 weken en dan wordt de echo gemaakt.Op 1 juni om precies te zijn.Spannend.Wat nu opvalt is dat linksachter wel redelijk dun is gebleven de laatste paar weken. Op een paar daagjes na , want als ze 1x gek doet is de volgende dag haar been dik. Maar rechtsachter wordt steeds dikker!~!!! Misschien ontlast ze links en wordt rechts nu overbelast????Ik hoor het over precies 3 weken!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:03

zo nog een paar dagen en dan sta ik op een andere stal.

de eigenaar [man van 63jr] kwam zaterdag op me af en begon te schelden ,hij prikte me zelfs met een ijzeren paal op de borst! om zijn woorden kracht bij te zetten denk ik.

dat afspuiten was onzin en s`nacht op stal was onzin want het paard mankeerd niets het zijn smoesjes om mijn paard op stal te houden!!!!!

NOU VRAAG IK JE...ZOUDEN ER MENSEN ZIJN DIE ZOIETS VERZINNEN?????

maar goed hij snauwde me toe dat ze liever hebben dat we oprotten!nou dat doe ik zeker,ik wil hier geen dag langer dan noodzakelijk staan.

de eigenaresse weet nog van niks,zie je maar hoe goed hun met elkaar praten,maar zondag ben ik weg.

naar een stal waar binnen staan geen probleem is en afspuiten ook niet.

ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als ik mijn spullen aan het pakken ben,mijn kast moet uit elkaar en in delen mee.

we doen het zondag in 1x alles weg ,en dan heb ik daar niets meer te zoeken.

gezeur om 6 euro water in mnd!! want meer ben je echt niet kwijt.
op deze stal ben je alleen welkom als jouw paard niets mankeerd,want dit kost geld in plaats van dat het wat opleverd.

er is aan mij nog niet 1 maal in de afgelopen 6weken gevraagt hoe het nou gaat of wat er nou precies aan de hand is,dat interesseerd ze gewoon niet.

nou ik ben straks weg en heb nu al meelij met degene diena mij komt.

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:38

misschien heb ik nog een ideetje voor je. In Callantsoog is een entrainement voor dravers en dat ligt vlak aan het strand. Paarden met peesproblemen laten ze daar iedere dag stappen door het zeewater en dat werkt echt fantastisch! De koude temperatuur van het water in combinatie met stevig zand en het zoute water heeft een uitstekend therapeutisch effect waardoor de pees veel sneller kan herstellen. Misschien eens informeren? Ze krijgen daar zelfs paarden uit Duitsland om te revalideren. Ik weet alleen echt niet hoe het daar heet.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:25

hee,bedankt voor de tip.

ik woon zelf ook vlakbij het strand ik zal het er met mijn dierenarts overleggen.
een trailer is zo gehuurd,rijdend is het ruim 1uur dat is dus tever.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:33

ik heb dit stukje even gekopieerd van mijn eigen topic..


ik heb jewel in augustus 2 jaar, daarvoor heb ik hem 5 a 6 jaar gereden. Een half jaar nadat ik m kreeg begon de ellende. Peesblessure, ernstige hoefzweer, gekneusde schouder, vallen in de trailer, 2 weken niet eens kunnen lopen na een simpel buitenritje..
En nu issie al 2 maanden niet goed. Ik zag dat zijn pees rechtsvoor aan de buitenkant niet goed was maar wilde toch even wachten met de dierenarts en het ff aankijken. Zij zouden mij toch rust adviseren dus dat kon ik al bedenken. Ik heb m een maand stalrust gegeven en nu staat ie al ongeveer een maand op t land.
Ik ben zowiezo niet meer zo van het rijden dus ik had zoiets van ik zet m op t land en kijk over een paar maanden wel weer..
op een gegeven moment was ik het zat en vond dat er naar gekeken moest worden, hij was al een tijd niet verbeterd.
Ik ben meteen naar utrecht gegaan ipv mn eigen da omdat ze daar naar mijn mening heel grondig zijn in het onderzoek.
Ik voelde al aan dat het niet goed zat omdat ie al zolang niet lekker liep..hij was overigens niet steenkreupel, hij liep alleen niet helemaal zuiver.

ze hebben hem onderzocht en een scan gemaakt.
de da vertelde me dat het niet goed zat..de pees dient als een soort elastiek die al t gewicht opvangt wat op de kogel terechtkomt. Uit dat elastiek is het verband er uit..nu komt dat gewicht dus op zijn kogel en dat doet juutje pijn.
Hij was heel somber en vertelde me dat hij zowiezo nooit meer rijpaard zou worden..ik heb een kans van 20% dat hij 'goed' zal gaan lopen maar dan moet ik hem 3 maanden in een hok zetten waar hij 5 minuten per dag uit mag..en dan nog, zei hij, moet ik je wrs weer hetzelfde nieuws geven..
mocht het wonder boven wonder beter zijn over 3 maanden dan ben ik minstens een jaar bezig met stalrust en stukjes stappen en de kans dat als ik er dan opga en het weer kapot gaat is heel erg groot omdat het dan gemakkelijk weer scheurt.
pezen genezen heel slecht en ju is al bijna 15..dus dat speelt ook mee.

Ik hoefde niet meteen te 'beslissen' zei de da en toen voelde ik de bui al hangen..wat gaan we doen?

ik ben niet van plan ju als een kasplantje te behandelen. als ie beter gaat lopen kan ie in ieder geval nooit meer doen wat ie leuk vindt en dat is lekker crossen, spelen en leuke dingen doen. als hij dat niet mag doen.vind ik het niet eerlijk voor hem.

Ik moet een keuze maken en dit is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt...beslissen of je beste vriendje dood beter af is dan levend.
ik heb al half besloten dat ik hem de zomer van zijn leven ga geven en dat ik dan toch moet zeggen dat we ermee ophouden..met 3 benen kan hij nou eenmaal niet leven..helaas..

Ju is mijn allermooiste en trotste bezit ooit.
Mijn allerbeste vriendje. Als er iets misging in mijn leven klom ik op zn rug en reden we met een touwtje door de wei en alles kwam goed.
Ik heb herinneringen aan hem met springen dat het voelde alsof we samen vlogen, WIJ hadden dat bereikt.
Soms nam ik een vriendinnetje achterop en galoppeerden we door t park..
Toen ik in de derde klas van de middelbare school zat moest ik een engels boekje lezen. Nergens kon ik de zin vinden om dat doodsaaie boek te lezen. Ik pakte ju van stal, liep naar het park, ging er achterstevoren op liggen en met mn boek op zn bil. ik had het in 1 avond uit....
Altijd was ju er, wat er ook gebeurde. Ju is mijn rots en mijn ALLES..

ik zit dus ook met deze beslissing op mn nek en ik zal je zeggen het breekt me echt op.
ik geloof er zelf niet eens in dat het goedkomt en om m dan op te sluiten..en wat dan??hij wordt nooit meer zoals die was en voor t zelfde geld ben je een jaar of 2 verder, eindelijk blij dat het goed is gekomen, hij maakt een gekke sprong in t bos en het is weer over.
ik kan daar niet mee leven want uiteindelijk is HIJ de dupe die weer in zn hok moet staan..
een paard went aan alles, ze passen zich gewoon aan aan de situatie. dus als ik m in zijn hok zet zal hij er heus niet uitspringen, maar betekent dat dat hij een waardig paardenleven heeft??hij loopt nu ook door zijn pijn heen, want ik weet dat hij het voelt, omdat ik hem ken als geen ander.
in de wei bij zijn vriendjes zie je er weinig van, je zou hem het laatste uitzoeken als je moest raden wie er iets mankeert..maar als ik hem savonds nog ff uit zijn stal haal en hij zet dat beentje neer zie k m denken 'au'.

Jewel is 1.83m en harstikke sterk, bovendien voelt ie me niet eens en zodra ik er op ga zitten gaan zn oortjes naar voren..
als ik er op ga zitten met een touwtje (want meer doe ik hem niet om), moet ik m nog inhouden, hij wil zo graag voor me werken..
laatst maakte ik zonder zadel een galopje in de wei, eerst was ie rustig en ineens gaat die kont eronder, oren naar voor en ik lag er natuurlijk bijna naast en dan is het net alsof ie mij uitlacht..hij heeft er zo'n lol in om met zn baas te spelen..

ik moet voor hem beslissen, want een paard zal nooit denken ' ik heb pijn in mijn been, dus ik denk dat ik maar dood moet', hij moet nou eenmaal mee met de 'kudde' dus hij moet een manier vinden om door te lopen.
gelukkig leven we in een andere tijd als vroeger en kun je wel een beslissing maken die voor hem beter zal zijn (hoe moeilijk je dat ook als eigenaar kunt geloven..).
hij zal waarschijnlijk nog erg oud kunnen worden, maar wat de kwaliteit van zijn leven dan zal zijn..

voor mij is het belangrijkst dat hij nooit de fase kent dat hij niet meer wil of wegkwijnt maar dat hij een fijn en mooi leven heeft gehad waar die graag op terugkijkt vanaf de regenboog...

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:46

beste wennepen. Ik heb net je verhaal gelezen en vind t dat je het mooi kan verwoorden.Ik moet a.s dinsdag, maar heb weinig hoop.Ik hoop voor jou dat je de juiste beslissing kan nemen.Je schreef Hij is de dupe, degenen die weer in zijn hok moet staan. Dat zinnetje zal ik in mijn hoofd houden bij de beslissing.Dat is echt vanuit je paard gekeken. Super. Ik wens je veel sterkte toe en je paardje ook. Kop op!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:21

mightymuts,veel sterkte in de kliniek.

het komt voor ons steeds dichterbij,en ik vindt de meeste verhalen hier niet echt opbeurend.

ik zal voor je duimen.

en inderdaad het is mooi verteld hierboven,en zo moeten we ook denken ,ik ben het helemaal met haareens.

het welzijn van het paard komt voor alles!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 15:47

Morgen is de gtrote dag. Om half 9 moet ik in de uithof zijn en wordt er een peesscan gemaakt. Ik hoop op verbetering en dat er een redelijke kans op herstel(recreatie) is.Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!Vanavond nog lekker tutten, zodat ze morgen picobello daar aankomt. Even een fijn avondje voor haar maken. Wassen , grazen (aan de hand) en lekker veel aandacht geven. Doe ik natuurlijk elke dag, maar vanavond extra.Ik laat jullie zsm weten wat de uitslag is.

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 17:55

Zie voor de uitslag bij Verslag van de dag :Vervolg peesproblemen behandelen of naar de slager.