Na inspanning bulten... wat kan dit zijn...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Na inspanning bulten... wat kan dit zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 10:26

Hoi,

Ig is ziek geweest een week of 3 geleden. Griep.
Tijdens zijn koortstijd kreeg hij allemaal bultjes over zijn lichaam die ook wel weer vanzelf zijn weggetrokken.

Hij heeft 2 weken stalrust gehad en vorige week donderdag weer rustig aan onder het zadel beetje stappen enz.
Hij is koortsvrij.... en in die week geen bulten.
Zondag gewoon wedstrijdje gereden en eigenlijk de hele week rustig aan gereden tot donderdagavond.

Toen in de springles, wel regelmatig stappen tussendoor dus hij is niet voluit gereden.

Na de springles kreeg hij ineens allemaal bultjes over zijn hele lichaam. Het leek wel een soort van allergische reactie.
Het trok vanzelf wel weer weg maar je zag gisterenochtend nog steeds lichte bultjes zitten.

Gisteren in de buitenbak lekker even losgegooit en na een stukje rennen weer helemaal onder de bultjes.

Wat zou dit in hemelsnaam kunnen zijn......

Wij zitten te gissen, geen ander voer gehad, geen gekke dingen, geen nieuwe spullen of ander wasmiddel geen ander bit.

Misschien de antibiotica die eruit komt. Maandag had hij dat voor het laatst gehad.
Als hij dus warm wordt komen die bulten opzetten.

Heeft iemand dit eerder ervaren........

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:49

Zoals je zelf al zei: Als hij warm wordt komen de bulten opzetten.
Warmtebulten denk ik dus. Knipoog
Het paard van een kennis van mij kreeg ze altijd op de plek waar het zadel had gelegen.
Maar helaas weet ik niet hoe je ze kan voorkomen.. Huilen
Sterkte met uitzoeken!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:24

idd warmte of zweetbulten
ik heb dit ook wel vaker meegemaakt maar weet zo niet precies meer wat we als middel daarvoor gebruikten
zowiezo kan lijnzaad geen kwaad, en evt biotine, die zijn beide goed voor de huid en kunnen dus zowiezo geen kwaad ( behalve biotine voor je poromonaye )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Olikea, Sjafrane, Trendiction en 129 bezoekers