Ik lease een pony met spat.
Ik weet eigenlijk niet goed wat spat precies inhoud, en ben steeds bang dat ik teveel van hem vraag, dat ik hem pijn doe...
Is het wel goed om te rijden? ik dacht van wel, dan blijft ie in beweging en word ie niet heel stijf of gaat het vastzitten.
Hij wordt nu 6 dagen per week gereden, 3 door mij en 3 dagen door het andere meisje dat hem least.
Hij staat op speciaal spatbeslag.
We rijden alleen met hem buiten, in de bak rijden is niet goed voor hem is mij ook verteld.
Veel rechte stukken rijden, dus buitenrijden! Dat kan hier in de buurt ook super gelukkig

Maar is het wel goed om gewoon te draven en te galopperen? Of is het beter om alleen maar te stappen?
De één zegt dat ik het beste alleen kan stappen en galopperen, zo weinig mogelijk draven. Maar de ander zegt dat ik juist beter kan stappen en draven, en als ie goed warm is een stukje galop.
Iik merk wel dat ie wat beter gaat lopen als ik een tijdje heb gereden.
En nog een vraag: is het erg om lange ritten met hem te maken? Doordeweeks maak ik altijd een rit waar ik ong. 50 minuten tot een uur over doe. In het weekend wel eens een rit van 2 tot 2,5 uur.
En de laatste vraag

Oke dat waren een hele hoop vragen in een keer

Ik hoop dat jullie voor mij de antwoorden hebben, want ik wil echt het beste voor Sam (zo heet ie