Ik ben maar gaan stappen in de binnenbak. Toen ging hij ineens een beetje zwalken. Hij wilde geen pepermuntje

De dierenarts zou toch al komen voor controle, dus ik had de praktijk gebeld om te vragen of ze wat eerder langs kon komen omdat ik dacht dat hij niet zo lekker was.
Ondertussen Joplin op stal gezet en getempt. 40,5!!!! Hij wilde niet meer op zijn rechterbeen staan, en stond maar wat te zwaaien, z'n staart was slap. En z'n neus begon te lopen. Wittig snot.
Ik was echt compleet in paniek. Ondertussen belde de DA mij op, die kreeg een overstuur Caro'tje aan de lijn, ik zei snikkend wat ik zag en ze was er binnen 10 minuten.
Hij liet ook nog even zien dat zijn mest iets dunner was dan normaal...
De DA wilde hem zien lopen en dat vond hij niet erg leuk. Paar S bochtjes moeten lopen en ze heeft hem geprobeerd om te trekken en duwen, maar dat corrigeerde hij goed. Hij zwalkte alleen.
Klieren bij zijn keel waren niet opgezet, maar zijn ademhaling werd gelijk weer onregelmatig van de kleine inspanning en een beetje snijdend. Ook zijn hartslag was flink verhoogd.
Ze heeft bloed afgenomen en hij heeft 5 spuiten antibiotica gehad en diareeremmer. Ze kon me min of meer geruststellen omdat er geen diaree past in het rhino beeld, en er geen neurologische tekens zijn. Het zwalken en wankel op de benen staan komt waarschijnlijk door de hoge koorts.
Het moet in ieder geval een virus zijn omdat het zo achterlijk snel ging. Maar welk

's avond was de koorts al aardig gezakt, om 18.00 had hij 39,1 en om 20.00 en 22.30 38.0. We hebben twee keer de dekens moeten verwisselen omdat ze doorweekt waren met zweet.
Maar z'n eetlust was weer optimaal, hij was het er niet mee eens dat hij minder kreeg. En hij stond ook weer gewoon op 4 benen.
Vanochtend was zijn temperatuur 38.2. En nu ga ik er weer heen...