Als een DA dan begint over foto's van straalbeentjes, ontstekingsremmers, etc. waar denk je dan aan? Ik was tenminste direct bang voor hoefkatrolontsteking.
Gisteren was het dan zover. Na een uurtje foto's nemen blijkt dat in het rechterbeen een hoefkatrolprobleem (letterlijke woorden van de DA) zit, fase 2+.
Waarom noemt zo'n DA het nou geen HKO? Weet iemand dat? Hoe heet het anders. Ik heb gevraagd of het een hoefkatrolontsteking is, maar hij noemt het een aangetast straalbeen. Maar iedereen zegt dat het dan Hoefkatrolontsteking is.

Hij staat nu al sinds gisteravond op eggbars (ronde ijzers met een leren zooltje en opgevuld met siliconenkit), dankzij mijn lieve meelevende hoefsmid. Nirando moet nu 2 à 3 weken aan de bute/buut en dan moeten we kijken hoe dit zich ontwikkelt.
Wie steekt mij even een hart onder de riem? Ik ben er zo in en in verdrietig van en zie het allemaal heel somber in. Ondanks dat de meeste mensen zeggen dat het allemaal veel erger had gekund. Ja dat geloof ik ook wel, maar ik heb de afgelopen dagen veel op internet rond gezworven en veel gelezen waar ik echt niet vrolijker van word. Wat een ellende in de paardenwereld!
Wie heeft een vergelijkbare situatie, en weet ongeveer wat mij te wachten staat. Zie ik het echt te somber in, of juist niet..... Wie heeft er nog meer ervaringen met een paard met fase 2+ en werd dit slechter of bleef het hetzelfde.
Jullie snappen het vast wel, er komt nu heel veel op me af. Daarom vraag ik de hulp in van alle bokkers! Please, geef zo veel mogelijk eerlijke reacties?