verdrietige Fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

verdrietige Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 23:18

Ik ken een hele lieve Fjord; Chico. Hij was altijd vrolijk en in voor alles; zonder zadel rijden, buitenritten, springen...
Hij was echt geweldig en reed fantastisch.
Maar een tijdje geleden merkte ik op dat hij ineens niet zo vrolijk meer uit zijn ogen keek. Hij is niet eenzaam, dat is het dus niet en heeft ook geen stalondeugden ofzo. Verveling kan het ook niet zijn.
Zijn ogen staan steeds heel triest, alsof hij elk moment kan gaan huilen.
Hij loopt ook niet lekker meer, niet meer zo vlot en hij heeft minder zin dat vroeger in alles.
Hij eet wel normaal en is pas 5 jaar.
Weet iemand misschien wat er met Chico mis kan zijn???!!


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:39

Heb je de temperatuur al eens opgenomen?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:57

Als hij gewoon eet en geen koorts heeft lijkt me moeilijk...ook voor een Da.Vitaminesstoot geven?

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:17

kan zijn dat ie toe is aan vakantie?
mijn pony krijgt elk jaar een paar weken vrij, dan mag ie alleen maar eten en met de andere paarden spelen.
daarna is ie altijd een stuk vrolijker!

aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:39

waar staat Chico dan? want ik ken ook een fjord die Chico heet Haha!

Party!! Lovers Heidi Lovers Party!!
Party!! OK dan! super paard is ut OK dan! egt hoor Party!!

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:43

Misschien heeft hij gewoon een poosje rust nodig en valt het allemaal wel mee..veel succes ermee..

I StIll MisS SoMeBoDy

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:39

Misschien dat hij ergens pijn heeft. Hetzij buikpijn (spijsverteringsproblemen) hetzij rugpijn. Of misschien is hij idd aan wat rust toe. Als hij een geestelijke dip heeft zou je hem aan de aromatherapie kunnen zetten. Sinaasappel en mandarijnolie zijn opbeurend. Als de hengst van mijn vriendin een dipje heeft is hij helemaal gek op mandarijn olie. Daar wordt hij weer helemaal vrolijk van.

Niets zo charmant als een paard in her land.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:27

Als er geen lich. gebreken zijn, wat de oorzaak kan zijn dan kan het ook:

Zijn er dingen in zn omgeving verandert?
- paarden die verplaats of verhuisd zijn, nieuwe paarden erbij?
- verandering van voer?
- zit er verschil in de manier waarop hij getraint wordt of door een andere berijder ?

Kan een depressie zijn, maar om deze op te lossen moet je er proberen achter te komen wat de evt, oorzaak is, is vaak moeilijk te achterhalen.

Het is lastig, mijn paard heeft ook een periode gehad dat hij lusteloos en vlak in zn emoties was, een trieste uitdrukking had en sloom was, niks lichaamelijks uit voort gekomen, het is een paard wat bijzonder veel afwisseling vraagt en nu hij recreatief bereden werd verveelde hem dat mateloos, hij was immers niks anders dan traingen/wedstr en bosritten gewend, maar zn gezondheid liet dit niet meer toe, dus toen hij lichamelijk weer aan de betere hand was, kwam de depressie naar boven.
Heb hem zoveel afwisseling gegeven dat ik er zelf af en toe gek van werd, niks ergens naartoe werken of bepaalde resultaten halen, nee iedere dag iets anders, springen/dress/buitenritten/bosritten/ritten in druk verkeer/longeren/grondwerk/wandelen enz. enz.
Het resultaat waar ik nu naartoe werkte was nu hem uit zn dip halen en voor hem heeft dit geholpen, maar het verschilt ook per paard het kan zelfs zijn dat een paard gebaad is bij minder afwisseling en meer rust/stabiliteit in de training vraagt.

Ik weet niet of je bekent bent met de Bach remedie, maar dat kan ook helpen, maar dan moet je wel zeker weten dat er lichaamelijk niks mis is.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 16:06

aa_yslander schreef:
waar staat Chico dan? want ik ken ook een fjord die Chico heet Haha!


Chico staat bij Mollie's Hoeve. Niet echt een manege, maar meer een stal waar mensen die de eigenares (Mollie) kent mogen daar rijden en er staan een heleboel privepaarden.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 16:08

aa_yslander schreef:
waar staat Chico dan? want ik ken ook een fjord die Chico heet Haha!


Chico staat bij Mollie's Hoeve. Niet echt een manege maar meer een stal waar veel privepaarden staan en waar mensen mogen rijden waarvan de eigenares (Mollie) weet dat ze het ook goed kunnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 92 bezoekers