Mijn pony is in zijn leven nog maar 1 keer een paar dagen kreupel geweest na een klap van een hek tegen zijn been. Ja echt!
Nu had hij vandaag plotseling (gister had ik geen tijd ivm solliciteren) een zwelling boven de kogel. Het lijkt wel wat op een stalbeen, op dezelfde manier opgezet. Hij loopt er niet kreupel op (ik heb met hem over de weg gestapt, om te kijken of de zwelling minder werd) maar toen hij moest plassen en op de toon van zijn hoef ging staan, was dat been wel instabiel bij de kogel. Hij draaide wat weg naar buiten. Zag er eng uit. Zou hij zich verstapt hebben en een band of pees verrrekt hebben? Ik heb gekoeld na het wandelen met zacht stromend water zodat er een filmpje water om het been ontstond, maar op stal zeggen ze dat je met een harde straal moet afspuiten. Waarom zou dat beter zijn? Massage idee of zo?
Ik was bang voor mok, maar hij heeft alleen maar een paar kleine korstjes van wondjes, zou het toch van die wondjes kunnen komen?
Wie heeft een idee
Ik zou natuurlijk rustig een paar dagen kunnen wachten, wie weet is het zo weg, maar toch...
Alvast bedankt