Sinds nu zo'n 2 maandjes staat Fellow apart. Hij was erg afgevallen en ik ging hem flink bijvoeren. Na verloop van tijd stonds hij op dik een kilo brok, 0.5 kg maismeel en nog 2 bekertjes slobber (en nog flink wat hooi). Hij kwam weer aan (niet razend hard ofzo). Omdat hij enorm langzaam eet en ik niet altijd de tijd hem om zo'n 45/60 min te wachten op een etende pony (

Nu hij weer redelijk bijgekomen is wilde ik hem toch weer in de weide hebben zodat hij ook mee kan pikken van het beginnende gras. En het is gewoon gezelliger, voor hem. Ik wilde hem dus weer in de stal voeren.
Toen ik het eten voor zette vroette hij er wat in maar at nouwelijks. Ik dacht dus; die denkt vast dat hij het over een half uurtje kan pakken. Dus ik denk, als ik hem nu terug zet dan zal hij morgen wel erg hongerig zijn en gewoon eten.
Dag erop weer zijn papje klaar gemaakt en op stal gezet. Hij at wel iets, maar weer lang niet alles op. Ik hem hem op stal laten staan en ben enkele uren later terug gekomen, niets meer gegeten. Ik zijn mond gecontroleerd (hij at ondertussen nog wel steeds hooi en stro als hij in de stal kwam). 1 van de voortanden was door gekomen. En zat net iets over de 'oude' voortand. Die nog duidelijk niet los zat (is dat normaal trouwens?).
Ik de DA gebelt, en het uitgelegd. Zij overlegd op de praktijk en tussendoor gaf ik nog wat droge brokken uit de hand die hij goed aanpakte. Ik dus het papje weggegooid en wat droge brokken gegeven. Wat hij opzich redelijk at. Maar steeds raakte hij afgeleid. Zodra ik hem weer uit de hand voerde pakte hij het redelijk aan.
Toen de Da mij terug belde zei ze dat ze dachten aan de kiezen die los zaten en er niet zelf uit kwamen, maar dat leek daarna toch vrij vreemd aangezien hij gewoon hooi en stro uit zichzelf eet. Dus ik gezegd dat hij zojuist wat gegeten had, en toen moest ik maar even een nachtje afwachten.
Als hij morgenvroeg dit niet op heeft (nog een halve kilo) dan bel ik de Da weer en kunnen ze gelijk komen...
Hij oogt verder totaal niet ziek (niet sloom oid), heeft geen koorts (37.6 C). Hij is 6 weken geleden ontwormt. Het viel me net trouwens wel op dat hij redelijk speelselde tijdens het eten. Dit wijst toch op wisselen he?
Pppff, ik maak me dus weer verschrikkelijk zorgen. Hij was al zo'n ielie, en ik deed al zo mn best hem vol te stoppen (met beleid dan

Maar even tot morgen af wachten...

Hebben jullie eventueel nog tips hoe ik hem voller krijg? En hoe ik hem enthousiast krijg voor zijn eten (dat hij het dus gewoon op eet zodra hij eten krijgt) zodat hij weer lekker met zijn vriendjes op de weide kan?